10 tipů, jak dělat dynamický remarketing lépe

10 tipů, jak dělat dynamický remarketing lépe

3146

Z předchozího článku už víte vše, jak s dynamickým remarketingem začít a co je potřeba připravit a nastavit před jeho spuštěním. Tohle je ale jen začátek a to hlavní teprve přijde v plném provozu. Některé kampaně vám budou fungovat skvěle, jiné naopak vůbec. Pojďme se podívat na tipy, jak kampaně optimalizovat a jak z nich vytěžit co nejvíce.

Oddělujte zvlášť grafické a textové inzeráty

Platí to v klasickém remarketingu a také v tomto případě. Textové inzeráty mají mnohdy jinou výkonnost a zobrazují se na jiných webech než ty grafické. Abyste je mohli lépe řídit, je vhodnější mít oddělené sestavy nebo i kampaně jen pro textové a jen pro grafické inzeráty. Budete snadněji vyhodnocovat jejich výsledky a dle toho dělat další kroky.

Toto také platí pro různé seznamy. Je vždy lepší mít pro každý typ seznamu vlastní kampaň, abyste mohli co nejlépe vyzkoušet jeho potenciál.

Vyzkoušejte similar (podobné) seznamy

AdWords vám k seznamům bude automaticky vytvářet podobné seznamy, které zahrnují uživatele mající stejné vlastnosti. To vám umožní oslovit širší publikum, aniž byste je před tím museli přivést na váš web. Konkrétně může být zajímavý similar seznam těch, co již nakoupili nebo si prohlíželi detaily produktů. Třeba se vám podaří přimět je k nákupu právě u vás.

Vylučující seznamy

Nebojte se používat seznamy také jako vylučující, tím se rozumí, že na dané uživatele nebudete cílit. K tomu se zejména hodí seznam nakupujících. Ono vidina toho, že zákazníkovi hned druhý den prodáme další produkty je sice lákavá, ale v praxi to tak většinou nefunguje. Proto pokud to váš business vyloženě neumožňuje, doporučil bych z kampaní vylučovat nakupující zákazníky.

Jestliže prodáváte např. jízdní kola a k nim poté i příslušenství, pak je naopak vhodné seznam nakupujících využít a zobrazovat zákazníkům produkty jako světla, blatníky, brašny apod. K tomuto účelu se hodí parametr ecomm_rec_prodid, který obsahuje seznam souvisejících produktů (ID se musí shodovat s GMC).

Frekvence zobrazování

Určitě není vhodné, aby uživatelé ve vašich remarketingových seznamech byli pořád pronásledování stejnou reklamou. Mohlo by to mít poté opačný efekt a vaše značka by je spíše otrávila, než přesvědčila k nákupu. Omezte frekvenci na rozumný počet zobrazení inzerátů za den/týden/měsíc. Nelze říci konkrétní číslo, je to spíše o tom, vyzkoušet to.

07 - frekvence zobrazování

Délka členství v seznamech

Pokud nevíte jaké nastavit délky trvání členství v seznamech uživatelů, pak si zkuste pomoci daty z AdWords či Google Analytics. V AdWords potřebné údaje najdete v záložce Nástroje – Počet konverzí, vlevo klikněte na Cesty vyhledávání a poté Prodleva. Dostanete report počtů dní či hodin do uskutečnění objednávky. Zobrazit si můžete údaje od prvního zobrazení, od prvního prokliku a od posledního prokliku.

08 - počet dní do konverze

 

Tento report najdete také v Google Analytics v menu Konverze – Cesty s více kanály – Prodleva. Zde si můžete prohlédnout report za celý web.

Ve většině případů budou mít e-shopy s běžným zbožím největší podíl nákupů v nultém dni, avšak i tak si lze všimnout, že nemalý podíl uživatelů vybírá zboží déle, a proto se vyplatí dle toho přizpůsobit také délku trvání členství v seznamu.

Varianty inzerátů

Snažte se vždy komunikovat, co nejvíce na míru danému seznamu. Pokud propagujete nějaké výhody, měly by jít v inzerátech vidět.

Využijte různých rozvržení grafických bannerů z nástroje pro tvorbu a vyhodnoťte lepší variantu. Ovšem nikde není řečeno, že jakmile ji najdete, vystačíte si s ní po celou dobu. Cyklus testování nikdy nekončí a není žádoucí, aby se reklamy okoukaly, byť se v nich produkty dynamicky mění.

Nabídky ceny za proklik

Velmi dobrých konverzních poměrů dosahují seznamy opuštěného košíku, naproti tomu seznamy uživatelů, kteří si produkty neprohlíželi, tak výkonné nejsou. Přizpůsobte tomu také nabídky ceny za proklik a nabídněte na první uvedený seznam více.

09---nabídky-cen-prokliků

Cílení dle demografických údajů

Máte-li ve své nabídce sortiment, který více nakupuje jedno z pohlaví nebo určitá věková skupina, pak i dle těchto údajů můžete vytvářet a cílit své kampaně. Můžete jinak komunikovat k ženám či mužům nebo zobrazovat jiné informace v inzerátech mladým lidem, kteří s online nákupy nemají problém, naproti tomu starším lidem můžete sdělit, že je nákup snadný a bezpečný.

Údaje o demografickém rozdělení o vašich návštěvnících najdete v AdWords Sdílená knihovna – Publikum po kliknutí na název seznamu. Tyto údaje najdete také v Google Analytics Cílové publikum – Demografické údaje. Jen je potřeba tuto funkci aktivovat, pokud jste tak ještě neučinili.

Sledujte impression share

Do přehledů kampaní a sestav si přidejte sloupec Podíl ztracených zobrazení v reklamní síti (hodnocení). Tato hodnota vám sdělí, o jak velký podíl zobrazení jste přišli z důvodu nekvalitních inzerátů. Pokud se tato hodnota blíží 100%, pak je potřeba něco zlepšit. Můžete zvýšit nabídky cen za prokliky, rozpočty, omezit regionální cílení či zapracovat na sděleních v inzerátech.

Relativní CTR

Relativní CTR je hodnota, která vám prozradí, jak si vaše inzeráty stojí v reklamní síti ve srovnání s konkurenčními inzeráty. Tato hodnota říká kolikrát je CTR vašich reklam vyšší než CTR konkurenčních reklam. Z těchto údajů můžete usuzovat, zda je potřeba něco zlepšit nebo si vaše inzeráty stojí dobře ve srovnání s konkurencí. Tuto hodnotu stejně jako impression share můžete přidat do sloupců v přehledech.

Věřím, že jste v mých článcích našli užitečné tipy pro zlepšení vašich kampaní a pokud jste s dynamickým remarketingem ještě nezačali, doufám, že se mi podařilo přesvědčit vás pro jeho vyzkoušení.

Autor: Ing. Jan Korpas – poradenství internetového marketinguwww.korpas.cz