10 tipů, jak zvýšit obrat o 30 % díky Facebooku

10 tipů, jak zvýšit obrat o 30 % díky Facebooku

Většina provozovatelů e-shopů ví, že sociální sítě dnes představují mocný marketingový nástroj. Přesto mnoho českých firem zdaleka nevyužívá jejich potenciálu. Následujících 10 tipů vám ukáže, v čem možná máte rezervy a díky čemu můžete zvýšit svůj obrat až o 30 %.

1. Aktualizovaná prezentace

Stránka, na které je na první pohled vidět, že se o ni nepečuje, je horší než žádná. Pokud vás zákazník najde na sociální síti a zjistí, že stránka je neaktualizovaná, může jej snadno napadnout, že stejně laxně, jako přistupujete ke svému Facebooku, budete přistupovat i k němu. Například cover photo spustil Facebook před více než rokem, stále jsou však stránky, které ji na svůj profil nepřidaly.

10 tipů, jak zvýšit obrat díky Facebooku-1

2. Dobrý prodavač

Vyplňte informace o své firmě. Důležitý je krátký popisek pod úvodní fotografií, u kterého je dobré být kreativní a odlišit se. Například text stránky společnosti Samsung pro Česko a Slovensko obsahuje „call to action“ k interakci na jejich stránce, funguje tak jako dobrý prodavač. Přidejte také vhodné aplikace.

10 tipů, jak zvýšit obrat díky Facebooku-2

3. Atraktivní výloha

Použijte dobrou a atraktivní profilovou a cover fotografii, měly by se vzájemně doplňovat a působit jednotně. Personalizujte také page tabs. Stojí to úsilí, ale vyplatí se. Hezky zpracovanou grafiku facebookové stránky má například obchod s dámskými oděvy Miishka.

10 tipů, jak zvýšit obrat díky Facebooku-3

4. Jasná a zajímavá sdělení

Sdílet jednou fotografii roztomilé kočičky, podruhé informovat o novém produktu a potřetí chtít po fanoušcích, aby dali „like“, pokud je jim horko, bude působit tak, že vlastně nevíte, co sdílet. Promyslete si proto dopředu, jaké příspěvky se budou na vaší stránce objevovat a jakým stylem budete psát, aby vaše příspěvky měly co největší virální dosah.

5. Interakce s fanoušky

Nepodceňujte interakci s fanoušky. Vaším cílem by mělo být co největší zapojení fanoušků do dění. Dejte jim vědět, že o toto zapojení stojíte. Odpovídejte na dotazy a komentáře. Je také více než přínosné reagovat rychle, tedy věnovat každý den určitý čas správě vaší stránky.

6. Přesvědčivý servis

Pokud vám přes Facebook přijde zpráva, reagujte na ni. Mnoho lidí napadne podívat se, co vám lidé napsali, nebo hledat odpověď na svou otázku mezi staršími zprávami. Pokud se někdo snažil získat nějakou odpověď a nedostal ji, opět to bude působit neprofesionálně. Velmi dobrou zákaznickou podporu má například nadnárodní síť parfumerií Sephora.

10 tipů, jak zvýšit obrat díky Facebooku-4

7. Facebook ads

Naučte se využívat všech možností reklamy, které Facebook nabízí, protože jedině tak zjistíte, co právě pro vás opravdu funguje. Například oděvní řetězec H&M používá sponzorované příběhy i display reklamu.

10 tipů, jak zvýšit obrat díky Facebooku-5

8. Analýza s Insights

Pro správnou komunikaci je klíčová analýza dosahu vašich příspěvků. Naučte se používat Facebook Insights a využít zjištěná data ve svůj prospěch.

9. Znalost konkurence

Neměli byste také opomenout zjistit si, jakým způsobem využívá Facebook vaše konkurence. Díky tomu se můžete inspirovat, nebo naopak odlišit. Tyto poznatky si pravidelně doplňujte.

10. Správná strategie

Velmi užitečné je vypracovat si strategii komunikace na Facebooku. Pomůže vám mít přehled, co a kdy chcete na stránku vložit. Přesný návod také dovoluje přesunout správu Facebooku na zaměstnance.

Zvažte možnost vypracování strategie agenturou, která navrhne typy příspěvků, periodicitu a jejich četnost přesně pro vás.