7 tipů jak tvořit úspěšné e-mailové kampaně

7 tipů jak tvořit úspěšné e-mailové kampaně

1577

Také si kladete otázky, jak z potenciálních zákazníků udělat nakupující? Jak si dlouhodobě udržet přízeň a pozornost stávajících klientů? Jak podpořit jejich návrat do vašeho e-shopu za konkrétními produkty a nákupem? Newslettery mohou být řešením, řeknete si. Jak z nich ale vytěžit co nejvíce – ke spokojenosti vás i vašich klientů?

Jak na úspěšnější newslettery

Dobrá příprava je základ. Jednou za čas se v zaběhnutých kolejích zastavte a přemýšlejte o tom, jak své e-mailové kampaně udělat ještě účinnější. A jak se odlišit od konkurence. Pomoci vám při tom mohou některé z následujících otázek.

Komu vlastně píšete?

Předpokládáme, že databáze osob, které oslovujete, je vybudována správně, tedy s vědomím oslovovaných, v souladu se zákony, nikoli nákupem tisíců neznámých e-mailových adres. Přesto zde ale zůstává otázka: komu píšete? Oslovujete potenciální klienty, kterým se vaše produkty zřejmě líbí, jsou fanoušky vaší značky, ale s nákupem stále váhají? Nebo oslovujete zákazníky, kteří u vás již nakoupili, máte o nich díky tomu více informací, a můžete tak své e-maily lépe cílit? Oslovujete všechny najednou nebo vhodně segmentujete?

Tip ShopSys: Automatická segmentace. E-shopová platforma může umožňovat vytvářet seznamy příjemců podle sortimentu, který zakoupili, nebo podle jiných kritérií, například dle celkové hodnoty nákupů zákazníka v e-shopu apod.

Podle čeho volíte termíny pro odeslání?

Kdy a při jakých příležitostech jednotlivé skupiny svých zákazníků oslovujete? Vybíráte vhodné termíny ve skutečnosti náhodně či podle svých okolností? Nebo naopak myslíte na konkrétní potřeby nakupujících, které se v daném čase pravděpodobně zvyšují? Sledujete a vyhodnocujete dřívější více a méně úspěšná období? A v jakém intervalu, tedy jak často své zákazníky oslovujete?

Tip ShopSys: Automatické zasílání e-mailů. 
Při určitých příležitostech lze oslovení zákazníků automatizovat. Často realizujeme úpravy typu: Po uplynutí určitého časového intervalu požádat zákazníka o ohodnocení zakoupeného produktu; Po určité době od zakoupení produktu rychlé spotřeby upozornit zákazníka na potřebu znovu nakoupit (např. u krmiva pro domácí mazlíčky, drogerie, čisticích prostředků) apod.

Proč a o čem informujete?

Jaké jsou cíle vašich kampaní? Prodat? Informovat? Připomenout se? Budovat brand? Může se stát, že rutinní postupy povedou k tomu, že lidé z vašich newsletterů budou časem cítit především touhu prodat zboží. Nebylo by mnohem lepší, kdyby si váš e-shop spojovali s pocitem, že máte touhu naplňovat jejich osobní potřeby, informovat o něčem skutečně zajímavém, poučném, přínosném či překvapivém a zábavném? Obohacujete druhé svými zprávami? Poskytujete jim nějakou přidanou hodnotu, díky které si odběr vašich newsletterů jen tak neodhlásí? Dáváte jim znát, že nabízené produkty dobře znáte, jste skutečnými odborníky ve svém oboru a touto odborností druhým pomáháte? Budete-li to dělat, vaše hodnota v očích zákazníků v čase poroste.

Nezapomeňte… 
Neprodáváte zboží nebo služby. Nabízíte řešení problému, který lidé mají.

Úspěšnější formou k prodeji

Když lidem přinášíte něco cenného, záleží na tom, na jakém podnose a jak jim to podáváte. Ať už používáte „vymazlenou“ individuální grafiku na míru, nebo jste zastánci praktických a rychlých šablon svých e-mailů, nezapomínejte na to, aby se vaše e-maily zobrazovaly pokud možno všem příjemcům správně. Myslete i na ty, kdo kupříkladu nemají povoleno zobrazování obrázků, nebo váš e-mail uvidí přes mobilní zařízení.

Buďte zapamatovatelní…
 Vyburcujte v lidech emoce. Strach a obavy jsou spouštěče paměti. Umění pobavit ale čtenáři často ocení více.

Méně je někdy více

Zvažte, které informace do e-mailové kampaně zařadíte. Menší množství praktických a zajímavých tipů může být účinnější než nepřeberné množství novinek, které právě přibyly ve vašem sortimentu. Dáte-li čtenáři příliš možností na výběr, paralyzujete ve skutečnosti jeho schopnost rychle se rozhodnout a pokračovat dál. Buďte struční, jasní, pište poutavě a jděte rovnou k věci. Nezahlcujte čtenáře nadbytečnými informacemi. Texty vhodně strukturujte, čleňte do krátkých vět a odstavců, vyzdvihněte to nejdůležitější do podnadpisů a nezapomeňte na vhodně umístěné výzvy k akci, tzv. “call to action”.

Neodbývejte předmět zprávy

Máte jen pár vteřin, ve kterých musíte zaujmout. Víte sami, jaké to je, když vám přijde libovolné obchodní sdělení. Hranice mezi přímým zahozením do koše, otevřením a letmým přehlédnutím obsahu nebo pečlivějším prozkoumáním zprávy a odkazů, je velice tenká. Nepromarněte svou šanci. Klíčovou roli přitom hraje chytrý předmět zprávy. Při jeho tvorbě si proto dejte záležet.

Zaujměte…
 Hoďte do ringu otázku, která lidem bude vrtat v hlavě. A nabídněte jim odpovědi.

Dejte svým zákazníkům pocit jedinečnosti

Vaše e-mailová kampaň je nástrojem komunikace mezi vámi a jednotlivými zákazníky. Komunikujte otevřeně. Máte šanci, dopřát každému jednotlivci pocit jedinečnosti. Třeba nějakou nepatrnou odměnou, příslibem dárku či slevy. Časově nebo množstvím omezená nabídka může přispět k jeho rychlejšímu rozhodnutí.

Tip ShopSys: Přání k svátku.
 Hledejte příležitosti, při kterých se můžete svým klientům připomenout. Funkce přání k svátku je modulové řešení, které každý den prochází data z objednávkového systému (bez ohledu na to, zda se zákazník registroval) a na e-maily, jejichž příjemci mají právě svátek, pošle přání. Vzhled a obsah e-mailu je editovatelný v administraci, stejně jako hodnota slevového kupónu. Odesílat můžete plaintextové i HTML stylované e-maily.

Tip ShopSys: Rozšířené slevové kupony
. Potěšte některé své zákazníky slevou. Modul pro rozšířené slevové kupóny vám umožňuje rozeslat ručně vytvořený kód s předdefinovaným počtem uplatnění. Kupón vytiskněte na vizitku nebo jej umístěte v tištěné reklamě. Kampaň může fungovat například pro prvních 100 zákazníků, kteří ke své objednávce v e-shopu připíší heslo „PODZIM2013“ a získají tak 20% slevu.

Buďte při psaní e-mailových kampaní osobití, projevte svou osobnost a ukažte tvář svého podnikání. Odhalujte prostřednictvím e-mailových kampaní postupně svůj firemní příběh, budujte si se svými zákazníky vztah. Udělejte všechno pro to, aby si lidé vaše e-maily, značku i produkty zamilovali. Ocení to.