Češi chtějí zboží z e-shopu rychle, připlatit si za to ale nechtějí

Češi chtějí zboží z e-shopu rychle, připlatit si za to ale nechtějí

Tip: Infografika: Doprava – co dělat, když se něco nepovede?

Cena hraje prim, osobní odběr je fenomén

Češi jako zákazníci silně orientovaní na cenu – i když už tento trend, alespoň co se týče výběru e-shopů, pomalu ustupuje, při výběru dopravní společnosti to zatím stále platí. Přepravní společnost podle ceny totiž vybírá 39 % internetových uživatelů. Kromě toho sahají zákazníci čím dál tím častěji i k osobnímu odběru zásilek. Ty jsou pro nedůvěřivé Čechy jakousi jistotou, že svou zásilku dostanou včas a na místo, které si sami vybrali. Vyplývá to z průzkumu nákupního rádce Heureka.cz mezi téměř 2 000 internetovými uživateli.

Pro 28 resp. 26 % internetových uživatelů hrají důležitou roli osobní zkušenost s dopravcem a rychlost doručení zboží. „Rychlost doručení zboží je pro zákazníky jakýmsi kamenem úrazu. Na jednu stranu patří k důležitým faktorům, podle kterých dopravce vybíráme, na stranu druhou si však za rychlejší doručení zboží je ochotno připlatit jen 40 % zákazníků,“ vysvětluje Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz. Podle něj jsou navíc Češi poměrně skeptičtí k tomu, co za příplatek dostanou a chtějí za ním vidět jasné výhody. „Je potřeba, aby přepravní společnosti pomalu odbourávali nedůvěru zákazníků právě kvalitními službami a bezchybným servisem,“ doplňuje Tomáš Braverman.

I když se v minulosti ceny jednotlivých dopravců lišily, v současnosti se dostávají na velmi podobnou úroveň. V průměru tak za dopravu zboží z e-shopu zaplatíme 79 až 119 korun. Osobní odběr bývá naopak často nabízen zdarma nebo za průměrných 30 korun.

Pánem svého času a peněz

Na rozdíl od ostatních zemí, v České republice je osobní odběr fenomén. Chceme si totiž pohlídat nejencenu zásilky, ale chceme mít kontrolu nad jejím doručením. To jsou nejčastější důvody, proč lidé v e-shopech volí osobní odběry tak často. „Češi raději investují čas a obětují pohodlí, aby si sami určili čas, ve který zásilku mohou pohodlně vyzvednout,“ myslí si Tomáš Braverman. Z osobních odběrů se stal mezi českými zákazníky fenomén a osobní odběr patří téměř ke standartním nabídkám e-shopu. „Vlastní kamennou prodejnu aktuálně uvádí přes 6 600 e-shopů. Možnost osobního odběru však nabízí daleko více e-shopů. Existuje totiž mnoho alternativ, jak zákazníkům osobní odběr nabídnout. At už prostřednictvím výdejen typu HeurekaPoint, samoobslužných balíkomatů nebo dalších míst jako jsou benzinové pumpy a podobně,“ doplňuje Tomáš Braverman, ředitel Heureky.

O webu Heureka.cz:

Nezávislý nákupní rádce Heureka.cz patří do skupiny Naspers OSC Czech Republic s.r.o. Web byl spuštěn v říjnu 2007 a aktuálně se  jeho návštěvnost pohybuje kolem 2 554 929[1] RU měsíčně.Heureka.cz patří mezi TOP 10 nejnavštěvovanějších webů v ČR a na jednom místě porovnává výrobky z více než 31 000  internetových obchodů. Na webuHeureka.cz uživatelé naleznou recenze produktů a e-shopů, zkušenosti a hodnocení ostatních nakupujících. Služba Heureky“Ověřeno zákazníky” zajišťuje nezávislé hodnocení obchodů pouze od reálných zákazníků a tím dává nakupujícím informaci o tom, jak kvalitní jsou služby daného obchodu.Heureka.cz pořádá ankety Shop roku (www.shoproku.cz), ve které na základě zkušeností nakupujících oceňuje nejspolehlivější e-shopy, a Produkt roku (www.produktroku.cz), ve které vybírá nejpopulárnější produkty roku dle zájmu uživatelů.

[1] NetMonitor, únor  2014


Kontakt pro více informací:
Adéla Berková, +420 777 025 723, adela.berkova@allegrogroup.cz
Naspers OSC Czech Republic s.r.o., Heureka.cz, Palác Syner, Rumunská 655/9, Liberec 4 450 01