Co všechno patří k soutěžní aplikaci na Facebooku?

Co všechno patří k soutěžní aplikaci na Facebooku?

1879

Vnímáte Facebook jako jeden ze zdrojů návštěvnosti vašeho webu? Pak jste si jistě také dávali po Vánocích panáka na uklidněnou. Facebook změnil algoritmus, který určuje, zda příspěvek ze stránky vůbec dorazí k fanouškům. Důvodem podle Facebooku byla snaha o snížení objemu spamu, který uživatelé nacházejí. Co se konkrétně stalo?

  • Nejpopulárnější příspěvky s fotografiemi – snížení viditelnosti cca o 40%
  • Jeden z klíčových typů příspěvků pro firmy (odkazy) – snížení viditelnosti dokonce o 68%

Atd.

Máte x tisíc fanoušků, ale příspěvky, které na zeď vkládáte, vidí zlomek lidí?
Tonoucí se stébla chytá, aneb přicházejí milované i nenáviděné Facebooové aplikace.

Kde aplikace vzniká? Facebook má vlastní api prostředí, které vám umožňuje naprogramovat si aplikaci jako podstránku a propojit ji s funkcionalitami Facebooku (like, sdílet, pozvat přátele atd.). Do aplikace se pak vaši fanoušci dostanou přes odkaz na Vaši firemní stránce (záložka – bude se rušit, příspěvek na zdi).

V aplikaci lze nastavit tzv. potvrzení práv, při vstupu uživatele pak aplikace vytáhne emailovou adresu a další potřebné údaje.

Emaily z aplikace můžete využít k Facebook remarketingu a nebo ke klasickému emailigu (ruku na srdce, kdo ještě aktivně používá email, na kterém má založený Facebookový profil?).

Nejčastější principy facebookových aplikací: Fotosoutěž, kvíz, pexeso, kolo štěstí, stírací losy, puzzle atd.

Co všechno tedy patří k soutěži na Facebooku:

Stanovení cíle kampaně např.:

  • Měřím konverze v Google Analytics/Facebook pixel (https://www.facebook.com/help/435189689870514/)
  • Sleduji návštěvnost webu ze zdroje: Facebook + bounce rate (takto vidím, kolik lidí z Facebooku reálně mé stránky prohlédlo a kolik jich hned uteklo)

Koncept soutěže:

  • Pravidla, nezapomeňte: Soutěž není nijak sponzorována, administrována nebo spojena se společností Facebook.
  • Ceny – spojte s dalšími aktivitami, voucher uplatnitelný na e-shopu atd.
  • Virální prvky – velmi málo % pozvaných přátel na pozvánky reaguje, větší ohlasy má sdílení
  • Vysvětlení: Jak hrát? – Vyplatí se aplikaci začít 3 – 4 body krátkého vysvětlení, jak v aplikaci soutěžit

Šířka aplikace je ideálně 810 pixelů. Délka by neměla z hlediska uživatelské přívětivosti přesahovat  500 pixelů.

Promo: Aplikaci máte hotovou a nyní ji chcete pustit do světa.

  1. „Neplaceá varianta“ (stále platíte čas svého online mkt manažera) – příspěvky na zdi
  2. Placená varianta – Pay per Click (při aplikaci doporučujeme v reklamním rozhraní zvolit Zájem o aplikaci)

Ukázky aplikací

Co mají všichni s tím ledovým osvěžením?

Zajímavé příspěvky na zdi s grafikou

 

Pozor: Uvědomte si, že aplikace sice zvedne vaši fanouškovskou základnu, ale pokud nemáte produkt zajímavý pro všechny, nabalí se na soutěž i pro vás nerelevantní fanoušci.