Emailing – chytře a efektivně

Emailing – chytře a efektivně

1188

Zákazníci jsou firemní poklad. Bez nich se neobejdete. Nezáleží, jak skvělý máme produkt, tým, servis, pokud nemáme zákazníky. To ví asi každý, ale ne každý se tak chová. Znáte ten pocit, kdy odněkud odcházíte nespokojeni a s rozhodnutím se sem již nikdy nevrátit? A co udělat, aby se stejným pocitem neodcházeli také naši zákazníci.

Efektivní Email Marketing – rady a tipy

Asi není možné navštěvovat všechny naše zákazníky tak často, jak bychom se jim rádi připomněli. Máme tu samozřejmě telefon, ale několika nevhodně načasovanými telefonáty můžeme zákazníka spíše naštvat než přesvědčit o naši dokonalé péči. Znám to z vlastní zkušenosti, když jsem neodhadl přiměřenou míru a zákazníka ztratil. Email může být alternativou, jak se nenuceně občas připomenout a přitom nechat na zákazníkovi, zda bude reagovat hned, později, případně reagovat nebude (– a nemějme mu to za zlé). Email má jednu zásadní výhodu, že si ho můžeme přečíst, když chceme, na rozdíl od telefonátu, neodbytně zvonícího uprostřed jednání či oběda. Další výhodou emailu je možnost jasně formulovat předmět a tak dopředu avizovat obsah. Zda to uděláme poutavě, záleží jen na nás. Negativních stránek emailingu je také dostatek, zejména pak spam, ale tím více záleží na četnosti, formě a obsahu sdělení, která posíláme.

Systémů na správu a hromadné rozesílání emailů (emailingový software) je spousta jako většiny služeb. Vybrat nejlepší systém je těžké a to zejména napoprvé, když nevíme co od něj všechno vlastně potřebujeme. Vycházíme z ceny, seznamu funkcionalit (popravdě  – všem ani nerozumíme) a referencí, které jsou možná to nejdůležitější. Namátkou uvedu například: MailChimp, Smart Emailing, SuperMailer, Email Marketing Pro, SendBlaster, SendMails, AutMail, K-ML, E-Mailer a zajímavé řešení Domailu.  Objektivní srovnání asi neexistuje, každý má jiné požadavky na funkcionality a ovládání.

Rady, tipy, zkušenosti a doporučení …

Péče o klienty – Už jste asi slyšeli, že nezáleží na tom, co chcete vy, ale co chce zákazník. Pokud má klient pocit, že na prvním místě je on, stáváte se mistry svého oboru – máte spokojené zákazníky a vyděláváte peníze. A právě díky odpovídající emailové komunikaci můžete zákazníka přesvědčit, že o něj pečuje odborník, u kterého pak rád nakoupí.

Překvapujte a získávejte pozornost zákazníků zajímavým obsahem doručeným rychle a levně emailem.

Více času – Často plýtváte časem u stále se opakujících úkolů, jako je rozesílání podobných emailů? Příprava grafické podoby emailu? Zdlouhavé ruční rozesílání? Jen odhadujete, zda vyjde vaše poslední kampaň?

Automatizace procesů je klíčem k efektivní a úspěšné firmě. Moderní internetové nástroje denně slouží chytrým podnikatelům. Stačí jednou nastavit a měsíce až roky těžit ze své práce. Tak jednoduché to může být.

DTB kontaktů a práce s nimi – Bez kvalitní databáze kontaktů se moderní firma neobejde. Kontakty jsou zlatý důl každé úspěšné firmy. Důležitý je software, kde jednoduše a přehledně uchováváte kontakty. A nezbytný je systém získávání nových kontaktů na potenciální zákazníky. Klíčem je získat pozornost, říct si o kontakt a na oplátku poskytnout něco výměnou. Správnou komunikací s takto získanými kontakty už nikdy nebudete mít nouzi o nové zákazníky.

Neposíláte spam – Některá pravidla je dobré dodržovat. Zákon je nejspíš mezi nimi. Vyhněte se zbytečným problémům a tahanicím. Předejdete hravě možným komplikacím při hromadné rozesílce emailů. Stačí využít chytrý systém a vědět, jak na to.

Hromadné rozesílání – Komunikace je motorem dnešní doby. Kdo nekomunikuje, není. Kdo nekomunikuje správně, živoří. Nepodceňujte žádný komunikační kanál a těžte z těch nejmodernějších. Online komunikace emailem je stále nejefektivnější způsob, jak doručit informace stávajícími a budoucím klientům.

Chytré nástroje – Podnikatelům před 5 nebo 10 lety se ani nesnilo o možnostech, které máte nyní. Co bylo dříve dostupné velkým firmám nebo stálo stovky tisíc korun dnes pořídíte za tísíce a dostupné je vše i malým a začínajícím firmám. Statistiky, automatizace, vyšší efektivita, rychlost, cena. Vše je k dispozici a online odkudkoliv těm, kteří nejsou líní, přemýšlejí chytře a hledají pro ně vhodné a moderní nástroje na internetu.