Hotové řešení e-shopu

Hotové řešení e-shopu

Již dávno neplatí, že hotové řešení e-shopu musí mít tuctový vzhled a velmi omezené množství funkcí. Dodavatelé těchto řešení dnes již většinou nabízejí funkční variabilitu, stejně jako nasazení individuální grafiky.

Pokud se rozhodujete, zda je toto řešení pro vás to pravé, seznamte se nejprve s výhodami a nevýhodami řešení.

Výhody

– rychlost, vytvoření a spuštění může být do několika dní,

– finančně méně náročné než e-shop na míru,

– více klientů využívá stejný systém, řešení by tedy mělo být „ozkoušené“.

Nevýhody

– omezená možnost e-shop rozšiřovat o další funkce a úpravy na míru,

– nevhodné pro e-shopy, které si zakládají na jedinečnosti nebo potřebují například složitější napojení na informační systémy.

Cena

Hotové řešení si můžete buď koupit nebo pronajmout.

Zde je nejprve dobré zodpovědět si otázku, jak dlouho plánujete e-shop provozovat a zda chcete nebo můžete na začátek investovat vyšší částku za koupi řešení, nebo raději upřednostňujete pravidelnou platbu. Počítejte s tím, že při pronájmu e-shopu částku za koupi po nějakém čase přeplatíte.

Ceny za pronájem e-shopu se pohybují od stovek korun do několika tisíců za měsíc, cena za koupi potom v řádech desetitisíců. Ceny se liší řešení od řešení, nedejte se však zlákat nablýskanými reklamami a vše slibujícími řečmi obchodníků. Zjistěte si, co vše avizovaná cena obsahuje a co si budete muset připlatit navíc. V některých případech nebývá v ceně započítán webhosting e-shopu. I v případě koupě je někdy nutné e-shop nadále provozovat na serveru společnosti, která jej vytvořila, a platit tak pravidelné poplatky. Ideální pak samozřejmě je, když si také dopředu prostudujete obchodní podmínky poskytovatele.

Aktualizace a pravidelné doplňování funkcí

Všechny informační systémy se vyvíjejí a u e-shopů jde vývoj rychle dopředu. V případě, že chcete mít moderní e-shop, který bude splňovat požadavky zákazníků, je nutné neustále doplňovat nové funkce a ty stávající vylepšovat. Proto si od vybraného poskytovatele řešení zjistěte, zda i váš e-shop bude pravidelně aktualizován a zda bude tato služba zdarma či za poplatek.

Zákaznická a technická podpora

Při plnění a provozování e-shopu jistě narazíte na překážky, se kterými si nebudete vědět rady – například nebudete umět správně nastavit e-shop tak, aby fungoval přesně podle vašich představ. Ve vašem e-shopu se také může objevit nějaký systémový problém, který bude potřeba co nejrychleji odstranit. Jednou z nejdůležitějších otázek, které by vás proto měly při výběru zajímat, je, zda poskytovatel řešení nabízí zákaznickou a technickou podporu, zda je zdarma či placená, kdy (v pracovní době, o víkendech, non-stop) a jak (e-mailem, telefonem, online chatem, helpdeskem) je můžete kontaktovat a jaká je rychlost řešení požadavků. Některé společnosti také poskytují školení práce s e-shopem, což vám může ušetřit spoustu času stráveného tápáním, a tím i peníze.

Vzhled e-shopu

Grafika vytváří první dojem při návštěvě e-shopu, díky jedinečnému vzhledu je e-shop snáze zapamatovatelný a nezaměnitelný s vašimi případnými konkurenty. Profesionální vzhled e-shopu se také spolupodílí na pocitu důvěryhodnosti. Neméně důležitá je promyšlenost rozložení jednotlivých prvků, které by vždy mělo vznikat s důrazem na uživatelsky přívětivé ovládání a zobrazení.

Systémy na českém trhu vám většinou dávají na výběr mezi několika základními šablonami vzhledu v různých barevných variantách, často s možností přizpůsobení hlavičky a obsahových boxů. Tato možnost bývá zdarma a je vhodná pro e-shopy, které nechtějí nebo nemohou investovat do vlastní grafiky. E-shop by ale měl umožňovat také nasazení vlastní grafické šablony. Ještě před tím, než si řešení pořídíte, zjistěte si finanční podmínky individuální šablony vzhledu, zda vám je sám poskytovatel schopen vytvořit grafický návrh na zakázku, nebo grafický návrh musíte dodat a zda má vlastní grafika nějaká omezení. V dnešní době je pak téměř nezbytné správné zobrazení i na jiných zařízeních, než jsou klasické stolní počítače. Ptejte se tedy i po možnostech responsivního designu či mobilního webu.

Výběru vhodného řešení věnujte dostatek času, vyzkoušejte si práci s e-shopem a s jeho administrací na demoverzi a nebojte se poskytovatele zeptat na všechny otázky, které vás napadnou. Nezapomeňte však, že ještě než se pustíte do samotného výběru konkrétního řešení, měli byste si sami ujasnit, co od e-shopu očekáváte.

Přejeme vám nejen šťastnou ruku při výběru, ale i úspěšné obchodování.

Podobné články