Jak maximálně využít potenciál e-commerce v oblasti cestovního ruchu?

Jak maximálně využít potenciál e-commerce v oblasti cestovního ruchu?

Přinášíme úvodní článek připravovaného seriálu příspěvků s touto tematikou. Vše doplníme praktickými radami a ve spolupráci s dodavateli SW Vám naservírujeme aktuální přehled nejpoužívanějších řešení pro online rezervace a prodej produktů a služeb v oblasti cestovního ruchu.

Kvalitní software je základem …

Základem je odpovídají a kvalitní SW řešení odpovídající požadavkům prodejce a umožňující použít aktuální trendy současnosti. Doporučit nejvhodnější SW řešení je mimo rámec zaměření tohoto článku a budeme tomu věnovat některý z následujících příspěvků. Zde bychom představili ty nejznámější, ale i ty menší dodavatele SW pro Vaše podnikání v oblasti cestovního ruchu – rezervační a prodejní systémy pro ubytování, pobyty atd. + doprovodíme případovými studiemi úspěšných podnikatelů v této branži.


Zahraniční trendy v online rezervacích hotelů

Online rezervace jsou nutností dnešní doby. Jak ale vytěžit z online rezervací co nejvíce? Jak přimět klienty, aby si pobyt rezervovali závazně a provoz stránek a onlinu byl co nejvíce ziskový? Na takovou otázku si denně odpovídají manažeři a hoteliéři po celém světě. Pokud váš hotel potřebuje trošku pomoci s prodejem, tyto tipy vás mohou inspirovat.

Dnešní úvodní díl věnujeme několika tipům v oblasti online rezervací a připomeneme si aktuální trendy v zahraničí:

  • Využít slevové portály?
  • Vlastní systém slevových hladin
  • Celosvětové rezervační systémy
  • Propojení s regionální turistickou centrálou

Využít slevové portály?

Lákavou možností jak zvýšit obsazenost je využití některého z četných slevových portálů. Jejich oblíbenost je vysoká, reklamu zaplatí za vás, vy za každý prodaný pobyt ale zaplatíte nemalou provizi. Před zahájením spolupráce si položte otázku, zda vám nově vybudovaná klientela přicházející z těchto portálů zůstane i po vrácení cen na původní úroveň a nebo zda si koupí jen další výhodný pobyt od jiného poskytovatele. Výhody: možnost vytížení nízké sezóny za alespoň minimálně ziskové ceny, kontakty na nové zákazníky s možností další marketingové práce. Nevýhody: výrazné snížení cenové úrovně, která se obtížně vrací zpátky na původní úroveň a může být někdy likvidační (co udělaly nereálné podnákladové ceny se slovenským dopravcem Sky Europe má většina z nás ještě v paměti).

Slevové portály, které aktuálně nabízí pobyty :

iLoveTravel.cz ToulavýBoty.cz Krupon.cz
Vykupto SlevaDne.cz SportMart.cz
Pepa.cz Hyperslevy Slevopolis.cz
Slevomat NewGo.cz Slevovi.cz
Slever.cz Zapakatel Slevici.cz
SlusnaSleva.cz KuponPlus.cz Amplion.cz
Slevoteka.cz Čapnito.cz KuponBanka.cz
NakupVAkci.cz TourSlevy.cz PrimaCestování.cz
Jooka.cz CenyNaDně.sk RepublikaSlev.cz
BerSlevu.cz ChciSlevuZadarmo.cz KupujuTo.cz
SleverKupony.cz Slevy.hyperinzerce.cz Max-sleva.cz
VýhodnáCena.cz

(Zdroj: http://svetubytovani.cz/pobyty/slevove-portaly)

Vlastní systém slevových hladin

Efektivnější může být práce s různými cenovými hladinami přímo v rámci vlastního online systému. Zahraniční hotely často poskytují výrazně výhodnější ceny právě v období menší vytíženosti a k časnému nákupu motivují podmínkou minimálního pobytu (třeba alespoň 3 noci, které nebývají tak cenově náročné jako jedno přespání), ale hlavně nevratným tarifem, tím pádem mají obchod jistý hned při rezervaci. Výhody: dobrý obchod pro obě strany, velice oblíbený systém jak pro hoteliéry, tak pro klienty. Akce je limitovaná, takže vrácení ceny na původní úroveň není problém. Nevýhody: v podstatě nejsou, organizátor si cenovou hladinu a počet prodaných pokojů reguluje sám.

Celosvětové rezervační systémy

Zvýšení počtu online rezervací mohou zajistit celosvětové rezervační systémy. Disponují širokou sítí klientů po celém světě včetně reklamy, některé se orientují na koncové zákazníky, jiné spolupracují jenom s cestovními kancelářemi. Tento systém je výhodný spíše pro zařízení v turisticky mezinárodně známých a navštěvovaných místech. Výhody: obchod vám přijde hotový bez nutnosti nákladů na reklamu. Nevýhody: podmínky spolupráce si většinou stanovuje rezervační systém, ale když je vše v pořádku, bývá to obvykle dlouhodobá spolupráce výhodná pro obě strany.

Propojení s regionální turistickou centrálou

Další možností je propojit online systém s některou z turistických centrál daného regionu, které mívají státem přidělenou dotaci na reklamu. Cestující tak vyhledá nabídku přímo na stránkách regionu a rezervace projde přímo do systému hotelu. Dobře propracovaný systém mívá tradičně Rakousko, kdy každé zastoupení daného regionu má také přehled o jednotlivých ubytováních. Výhody: reklama zajištěná provozovatelem serveru, který mívá spíše informační charakter, tudíž se nejedná o klasickou obchodní spolupráci. Nevýhody: moc provozovatelů ve stejné lokalitě, kde je třeba důrazně promyslet to jedinečno, proč právě k vám by měl cestovatel zavítat a náležitě to viditelně zdůraznit.

Regionální turistické centrály:

a další Regionální turistická a informační centra, např.:

A ještě jedna věc nakonec, to ale souvisí se všemi typy prodeje, mějte otevřenou mysl a při vašich soukromých cestách se inspirujte, inspirujte a inspirujte. Nebojte se zeptat vašich kolegů v zahraničí, co se jim osvědčilo, jaké mají osvědčené tipy, v zahraničí bývá spousta trendů daleko dříve, než dorazí do Česka a vy tak můžete být o dost napřed před konkurencí.


Jaká na Vás čekají další témata?

  • Chybějící aplikace pro smartphones
  • Zastaralé stránky neodpovídající očekávání klientů
  • Web – první místo sbírání informací o destinacích a hotelích
  • Nákup dovolené – online, informace online / zakoupení offline nebo naopak
  • Víte, co hledají vaši zákazníci na vašich stránkách? (ceny, popisy, možnost online rezervace)
  • Proč odcházejí klienti z vašich stránek aneb problémy na internetu (chybějící informace, obtížná orientace, chybějící online rezervační systém, málo lákavý design)
  • Co sledují lidé na facebooku?  (výhodné nabídky, chtějí patřit ke skupině zákazníků, již jsou klienty, zvědavost, hledání informací, na doporučení)
  • Co má splňovat internet hotelu? (dobře vyhledatelný na vyhledavačích / klíčová slova, musí být dost lákavý a dát chuť bydlet v hotelu, online rezervace, překlad do světových jazyků, pravidelné denní aktualizace)

Dotazy, náměty i připomínky (nejen) k tématům uvítáme na emailu info@businesspro.cz