Jak na zbožové srovnávače?

Jak na zbožové srovnávače?

3220

Provozujete-li eshop, jistě jste o nich minimálně slyšeli. V dnešní době posedlé nejnižší cenou se zbožovým srovnávačům nevyhnete. Zbožové srovnávače se staly standardním prodejním kanálem a v internetovém marketingu samostatným odvětvím, na které se specializují agentury a konzultanti.

Nemusíte být nejlevnější

Největší obavou našich klientů při vstupu do srovnávače bývá zakořeněný mýtus, že pokud nejste nejlevnější ve srovnávači neuspějete. Že jsou zákazníci ze zbožových srovnávačů senzitivní na cenu, je známá věc. Nicméně máte-li známou značku a dobrý přístup k zákazníkům, rozhodně nemusíte být nejlevnější.

Jak s trafficem ze srovnávačů pracovat?

Že jsou zákazníci ze zbožových srovnávačů méně loajální a citliví na cenu jsem již zmínil. Srovnávače jsou stejně jako jakákoli další výkonová reklama akviziční zdroj. Je jen na vás jak s návštěvníky dále pracujete. Jednou za čas je dobré udělat hlubší analýzu trafficu ze srovnávačů a vyhodnotit, zda se vám daří s přivedenými zákazníky pracovat. Pokud se takto přivedení zákazníci vracejí máte vyhráno!

Co nabízí srovnávače navíc?

Zbožové srovnávače jsou často vnímány ze strany eshopů jako nutné zlo, nebo dokonce nepřítel. Málo kdo ale využívá jejich maximálního potenciálu a drahocenných dat, které poskytují. Víte například, že Heureka umí měřit pro lepší vyhodnocování konverze a poskytuje je ke stažení v XML? Vůbec největším pokladem je potom Sortiment report. Stává se mi, že se setkávám s eshopy, které jsou na Heurece roky, ale v logu není vidět jediný vygenerovaný sortiment report. Přitom data získaná ze SR lze využít mnoha způsoby. Snadným vzorečkem v Excelu například zjistíte jak si stojíte s cenou proti konkurenci.

Další obrovskou výhodou je služba Heureky “Ověřeno zákazníky”. Jednoduše získáte zpětnou vazbu od vašich zákazníků i když je to někdy nepříjemná sprcha. Recenze zákazníků na váš eshop, služby a nákupní proces vám napoví, kde se zlepšovat. Chcete-li vycházet vašim zákazníkům vstříc a získávat od nich nové podněty, jak se rozvíjet, je tato služba neocenitelným pomocníkem. Naopak pokud s eshopem začínáte a ještě nemáte vyladěné procesy, doporučuji chvíli s implementací “Ověřeno zákazníky počkat”.

05

Které srovnávače zvolit

Klienti se nás často ptají, které srovnávače zvolit. Odpovídám, že je třeba to vyzkoušet. Obor od oboru “fungují” srovnávače rozdílně. O tom, že je třeba použít Heureka.cz a Zboží.cz netřeba diskutovat. U menších srovnávačů už je odpověď složitější. Nicméně dle výsledků našich klientů průřezem obory lze minimálně k prvotnímu vyzkoušení doporučit tyto srovnávače.

  1. www.heureka.cz
  2. www.zbozi.cz
  3. www.srovname.cz
  4. www.hledejceny.cz
  5. www.hyperzbozi.cz
  6. www.pricemania.cz

Co si ohlídat?

Zákazníci ze srovnávačů bývají většinou ve finální fázi nákupního procesu a jsou pronákupně naladěni. Proto občas eshopy končí svoji práci se srovnávačem tak, že nastaví cenu za proklik na kategorie a dále již nic neřeší. Jako startovací strategie to možná stačí, ale další prací se srovnávačem lze dosáhnout mnohem lepších výsledků a samozřejmě také ušetřit náklady.

Šanci na úspěch ve srovnávači zvýšíte, pokud si ohlídáte “párování” produktů, zařadí-li váš produkt srovnávač do produktové karty, máte šanci pomocí biddingu přeskočit ostatní konkurenty a získat zákazníka. Jsou ale i případy, kdy se vyplatí naopak produkt “rozpárovat”.

Důležité je posílat do srovnávače kvalitní feed, poraďte se se specilistou nebo vaším developerem a poskytněte srovnávači co nejvíce infomací. Myslete na parametry produktů, správné názvy a zařazení do kategorie.

Stručně shrnuto

  • zbožový srovnávač je dobrý sluha, ale špatný pán, využívejte všechny dostupné a fungující marketingové kanály a nestaňte se na srovnávači závislými

  • věnujte zákazníkům a trafficu ze srovnávačů speciální péči, víme o nich, že jsou senzitivní na cenu. Tak co jim nabídnout další slevu emailem?

  • využívejte všechna data co vám srovnávače poskytují, zapněte si v rozhraní Heureka.cz měření konverzí a pravidelně studujte Sortiment report

  • nezapomeňte na to, že obdobu srovnávače zboží provozuje i Google (Google Nákupy) více vám poví váš PPC specilista