Jak přilákat zákazníka na web III.

Jak přilákat zákazníka na web III.

1096

Tip: Předchází: Fígle II. část

SEO – novodobé umění

Pokud neznáte pojem optimalizace pro vyhledávače, pravděpodobně má Vaše stránka pramálo návštěvníků. Úspěšnost webů se neměří kvalitní grafikou, roboti se orientují podle určitých principů. To je důvodem, proč se i ta nejhezčí stránka nezobrazuje ve vyhledávání.

V diskuzi o SEO metodách mě zaujal názor: „ SEO mi připadne jednou moc lehké a podruhé moc těžké.“

Souhlasím. Záleží, jak se na tuto techniku díváte a do jaké hloubky zajdete.

Jak na optimalizaci

Na začátek – SEO je dlouhodobá činnost. Nutno se při optimalizaci Vašich stránek vyzbrojit trpělivostí.

Optimalizace se dělí na tzv. on-line faktory a off-line faktory. Jistě jste slyšeli o pojmu budování zpětných odkazů… Linkbuilding patří do off-line faktorů.

Díky rozmáhajícímu se trendu linkbuildingu se zapomíná právě na on-line faktory.

Nejdříve musíte mít stránku správně stvořenou, než začnete pracovat na off-line faktorech.

On-line faktory

  • Korektnost HTML kódu
  • Nadpisy, titulky
  • Metatagy
  • Kvalitní a unikátní obsah – Klíčová slova, Nadpisy (h1,h2…), Tučné písmo, Popisy u obrázků

Výše vyjmenované faktory patří mezi důležité v on-line skupině faktorů. Pokud se nevyznáte ve struktuře stránky, lze najít firmy specializující se právě na SEO. Cenová relace je však poměrně vysoká a úspěch není zaručen.

Spíše než specializované firmy bych doporučila poohlédnout se po nějakém „nadšenci“, který dané věci rozumí. Inspirovat se můžete například blogy o SEO a kontaktovat jejich autora.

Při správě stránek jsou často využívané nástroje od Googlu – Adwords a Seznamu – Sklik.

Off-line faktory

Jedná se o odkazy, které vedou na Vaši stránku.

Zpětné odkazy (linkbuilding)

Dříve se používala pouhá výměna odkazů. S tematicky příbuznou stránkou se vyměnily odkazy, umístěné například v postranním sloupci.

  • Nyní se stále více využívá metody PR článků. Tematicky příbuzné weby si vymění článek, ve kterém se nachází odkazy na jejich stránku.
  • Zpětné odkazy mohou být externí i interní. Odkazujte (v přiměřené míře) sami na svůj text. Z jednoho článku na druhý. Odkaz by měl být tematicky příbuzný s textem.

Vycházejte z vlastních zkušeností, taky Vás nepotěší, když si hledáte informace k určitému tématu, kliknete na odkaz ve snaze dozvědět se o něm více a najednou na Vás vyskočí nabídka zájezdů. Odkazy mají být logické a užitečné čtenáři.

Ranky

Vyhledávače hodnotí atraktivitu stránky pomocí ranků. Důležité jsou pro ně právě výše zmíněné faktory. Off-line i on-line faktory.

Anchor text

Zvýrazněný odkaz (barevný, podtržený). Má odkazovat na jinou stránku a obsahovat popis (to, co se stane po kliknutí).

Věnovat se SEO technikám je pro správce webových stránek důležité.

Neměli bychom ale zapomínat, že bez unikátního obsahu zaměřeného na zákazníka, nám SEO techniky nepomohou.