Jak prodávat pomocí komplexních kampaní

Jak prodávat pomocí komplexních kampaní

Víte, že většina nákupů na vašem e-shopu je uskutečněna pomocí tzv. asistovaných konverzí? A víte, jak je využít k vašemu prospěchu pomocí komplexních marketingových kampaní?

80 % konverzí je asistovaných

Většina lidí potřebuje několik návštěv e-shopu než se definitivně rozhodne produkt nakoupit právě u vás. Velice pravděpodobně se tito zákazníci na vaše stránky dostanou při každé návštěvě z jiného zdroje. Takové objednávky označujeme jako asistované konverze.

letak-A4-infografika-IM-kolacovy-graf

Jak vypadá cesta vašeho zákazníka?

Představte si, že uživatel hledá granule pro kočku. Do vyhledávače Google napíše “granule pro kočku” a díky výsledkům z přirozeného vyhledávaní se dostane na váš e-shop. Není ale v časové nouzi, proto se pro nákup v této chvíli nerozhodne. Následující den čte svůj oblíbený zpravodajský portál a uvidí banner, který mu ukazuje včera prohlížené granule. Neklikne na něj, ale po pár hodinách vyhledává váš e-shop opět pomocí Google a tentokrát klikne na placený odkaz (PPC reklamu). V této chvíli již je k nákupu připraven a uskuteční ho.

Je ale možné, že se uživatel rozhodne jenom přihlásit k odběru newsletteru. Tímto způsobem bude čekat na výhodnou nabídku a nákup uskuteční až později.

letak-A4-infografika-IM-systemy-vyhledavani

Vyprávějte jeden příběh

V každé reklamní kampani vyprávíte nějaký příběh. Používáte ale ten stejný na všech reklamních kanálech, které volíte? Jak je načrtnuto výše, zákazník prochází různými kanály, než se rozhodne nakoupit a z tohoto důvodu byste ho měli pokaždé naladit na stejnou kampaň. Pro zákazníka je totiž mnohem jednodušší si zapamatovat značku v souvislosti s jedním obchodním sdělením.

Jestliže tedy posíláte newsletter s aktuální nabídkou, ujistěte se, že pokud uživatel navštíví vaše stránky, snadno najde nabídku, kterou viděl v e-mailu. Nezapomeňte o nabídce informovat na Facebooku. Přidejte informaci do vašich PPC kampaní.

Názorný příklad kampaně

V ilustrační kampani* vidíte využití ústředního motivu na několika různých komunikačních kanálech.

letak-A4-infografika-IM-komplexni-kampan-priklad
* Klient, e-shop i produkt jsou smyšlené.

Zkuste si představit sebe v roli zákazníka. Osloví vás vaše kampaně se stejným příběhem všude, kde na ně narazíte? Nebo je potřeba je více integrovat?