Jak vytvořit úspěšnou obsahovou strategii

Jak vytvořit úspěšnou obsahovou strategii

Je to právě obsah, který ovlivňuje vaší marketingovou strategii. Spíše než na SEO, podívejte se nyní na obsah pohledem marketingového stratéga.

Vytvoření soupisu obsahu

Prvním krokem je vytvoření seznamu stránek. Pokud se jedná o velký web, měli byste seskupit URL adresy podle kategorií.

Analýza konkurence

Konkurenci sice nebudete napodobovat, ale pokud nemáte představu, co nastavit jako cíl, konkurenční obsah může být inspirativní. Stačí spustit automatizovaný sběr dat na několik desítek stránek vaší největší konkurence.

Jak vytvořit úspěšnou obsahovou strategii-1

Vyvození závěrů

Nyní máte spousty dat o každé stránce v každé skupině URL. Musíte se podívat na všechna tato data a začít budovat profil pro obsah v každé skupině URL. Pokud je jeden ze strategických cílů získat podíl prostřednictvím sociálních vlivů, pak lze bezpečně předpokládat a použít:

  • delší články budou přinejmenším v pořádku,
  • popisujte hlavní a aktuální problémy,
  • tituly začínající „proč“ nebo „jak“ obvykle prezentují autoritu, což znamená, že se lidé ochotněji zapojí.

Vytvoření strategie

Přichází část, která spojuje vše dohromady: data, závěry, konkurenční analýzy atd.

Role obsahu v marketingovém plánu

Je nutné zdůraznit, že přidání klíčového slova není součástí strategie. Místo toho je vhodné poukázat na dopad použití takového výrazu z pohledu celého marketingového plánu. Marketing je třeba chápat jako příležitost pro velké, kreativní a užitečné kroky, objevování nové cesty k úspěchu.

Cíle a metriky

Hned z počátku je třeba stanovit metriky a cíle, např.: zvýšení počtu komentářů o 25%, rozdělení prostředků mezi PPC, SEO, sociální média, analytiku, vývoj a celkovou strategii, apod.

Základní témata

Pro některé lidi tvoří základ klíčová slova. Místo toho je lepší držet se témat, naučit se lepší marketingové komunikaci a lepší viditelnosti.

Typ obsahu

Zde je třeba vysvětlit, proč použít který druh obsahu. Pokud chcete využít více než jen video a text, ale třeba i audio podcast, je třeba promyslet a zdůvodnit, jaký (a pro koho) to má smysl.

Obsah vytvořený podle kalendáře

Sem nepatří seznam titulů, jedná se o strategický dokument. Vytvořený kalendář ukazuje, jak často obsah produkovat, například:

  1. Napsat 70% obsahu 7 krát za měsíc.
  2. Napsat 20% obsahu 2 krát za měsíc.
  3. Napsat 10% obsahu 1 krát za měsíc.

Best Practices

Často se jedná o maličkosti, ale někdy velmi podstatné svým významem, například:

  • Nekopírujte obsah z jiných webů. Zdá se to jasné, ale někdy se to bohužel praktikuje (např. pokud je tým pod tlakem termínu).
  • Pište plně popisný název článku. Opět platí, že nyní se to zdá být zřejmé, ale co za šest měsíců?
  • Odkazy vložte na důležitá místa, ne na konec článku, kam nikdo neklikne.
  • Ujistěte se o správné velikosti obrázků. Důvod: rychlejší čas načítání stránky.
  • Vždy používejte jednotný tvar tagů a dalších taxonomií, vyhnete se tak duplikaci.
  • Používejte popisy videí pro lepší a rychlejší rozpoznání obsahu vyhledávači.

Poskytněte praktické příklady toho, jaké kroky či úpravy učinit tak, aby byly jasně zřetelné:

Jak vytvořit úspěšnou obsahovou strategii-2

Přehled a plán analýzy

Nakonec si svůj plán pro měření a sledování obsahu výkonu v průběhu času zapište. Pravidelně kontrolujte, co nastane při zveřejnění nového obsahu podle interpretace: pokud jdou čísla nahoru, proveďte X. Pokud jdou dolů, pak Y.

Obsahová strategie je komunikační politika

Vytvořit dobrou obsahovou strategii je opravdu složité, a někdy ani levné, ale pro vaši organizaci představuje informace k nezaplacení. Vytvořit úspěšný marketingový plán přece stojí za to a pomůže vám zvýšit efektivitu webu.

Autor: Comerto.com

Zdroje a ilustrace: http://www.portent.com/data/content-inventory/#audit-step-2-spy-on-the-competition