Konkurenční výhoda? Ověřeno zákazníky a kvalitní obchod

Konkurenční výhoda? Ověřeno zákazníky a kvalitní obchod

Následuje: Ověřeno zákazníky – implementace

Z aktuálního průzkumu agentury NMS Market Research mezi internetovými uživateli vyplývá, že hodnocení a recenze e-shopů jsou pro internetové uživatele zásadní. Před každým nákupem je čte 48 % uživatelů, stejná část uživatelů je čte před nákupem v neznámém obchodě. Pouze pro 4 % zákazníků nejsou recenze důležité.

Jednou ze služeb, která na zájem zákazníků o recenze reaguje, je služba „Ověřeno zákazníky“ kterou nabízí nákupní rádce Heureka.cz.

Ověřeno zákazníky“ se ptá opravdu jen uživatelů, kteří v obchodě nakoupili. 10 dní po provedení nákupu jim pošle cílený dotazník, který mají možnost vyplnit. Každému zákazníkovi je dotazník zaslán pouze jednou za posledních 6 měsíců. Cílem tedy je získat objektivní a ověřený názor na kvalitu obchodu,
který dá vyniknout kvalitě a minimalizuje falešná hodnocení.

Zapojení do programu Ověřeno zákazníky přinese obchodům cennou zpětnou vazbu od zákazníků o tom, jak byli spokojeni s nákupem a co by navrhli v obchodě zlepšit. Navíc, při kladném hodnocení od relevantního počtu zákazníků získá e-shop certifikát „Ověřeno zákazníky“, který se objeví na Heuréce.

Služba je poskytována zcela zdarma. Jediným nákladem je integrace do obchodu, která zajistí plně automatickou operaci provedenou po každém dokončení nákupu uživatelem.

10 důvodů proč mít certifikát Ověřeno zákazníky

Díky tomuto certifikátu máte možnost:

  • biddovat (navyšovat cenu za proklik) a dostat se tak do oranžového boxu
  • využívat dostupnostní XML soubor
  • účastnit se akce Den dopravy zdarma
  • stahovat SortimentReport
  • automaticky se zapojit do soutěže ShopRoku
  • mít vyšší konverze
  • exportovat recenze obchodu na svůj web
  • exportovat recenze na své vlastní produkty na svůj web
  • umístit výstižný vyjížděcí widget a ikonky na svůj web
  • před Vánoci využívat ikonku Garance dodání do Vánoc

Dotazníky ze služby Ověřeno zákazníky mají mnohem větší efektivnost než vlastní dotazníky.

Implementace je otázkou cca 20 minut a lze ji provést v libovolném vývojovém prostředí. Automaticky pak budete dostávat emailem jednotlivé reakce zákazníků a podle toho můžete pracovat na dalším zlepšení služeb.

Řada shopsystémů již má předpřipravené rozhraní pro implementaci této služby a stačí pouze vložit unikátní klíč, který naleznete v administraci obchodu pod záložkou Ověřeno zákazníky pod názvem příslušného obchodu.

Více o implementaci + shopsystémech, které tuto službu podporují, v samostatném článku.

Recenze nejsou nepřítel

Recenze zákazníků jsou užitečným nástrojem, který obchodu pomůže rozvíjet své služby a dál se zlepšovat. I negativní recenze je pro obchody příležitost, jak ukázat správnou komunikaci a poučit se. Závěrem několik rad jak správně reagovat na recenze?

  • Recenzi uživatele na Heurece nelze smazat. Systém recenzí na Heurece je nezávislý a nelze do něj zasahovat na základě žádostí obchodů. Vždy je proto lépe na situaci pozitivně a klidně zareagovat, vysvětlit důvody a postavit se k reakcím čelem.
  • Konzistence v komunikaci. Vždy ve své komunikaci buďte konzistentní. Vy i vaši zaměstnanci by měli být vždy o všem dokonale informováni. Zákazníkovi se nesmí dostávat dvou různých odpovědí, jak známe od telefonních operátorů, či bank. Vždy buďte slušní, pište pokud možno spisovně a s milým či chápajícím tónem.
  • Odhadnutí situace. Ať už se děje cokoli, pozorně naslouchejte zákazníkovi a odhadněte situaci. Zkuste pochopit, jak zákazník přemýšlí a co řeší. Jen tak budete schopni správně reagovat.
  • Znalost zákazníka / poznání zákazníka – nejen pro znalost cílových skupin svých zákazníků, ale i znalost toho, jak zákazníci k jednotlivým druhům komunikace přistupují, patří k umění dobrého obchodníka. Pozorujte své zákazníky a uživatele, budete vědět, jak s nimi komunikovat přímo i nepřímo

TIP: Zajímá Vás Heureka Affiliate program?
Ukázka – Top Zážitky