Kvalitní nákupní košík – jak vyladit první krok?

Kvalitní nákupní košík – jak vyladit první krok?

Následující díl: Jak na přehlednou dopravu a platbu? 10 rad jak zlepšit konverzi v košíku.

Máte velkou návštěvnost, ale na počtu objednávek to není znát? Jeden z důvodů může být špatně nastavený nákupní košík. Pojďte se v našem seriálu podívat na to, jak správně vyladit jeho funkcionality – co je nutností a co výhodou? Přečtěte si více v prvním dílu našeho seriálu.

Kvalitní nákupní košík – jak vyladit první krok?

V minulém dílu Magazínu jsme si rozebrali celý online košík na příkladu e-shopu www.kytary.cz. Dnes se podíváme podrobněji na jeho první krok – přehled obsahu košíku a rozebereme ho trochu podrobněji, takže jednotlivé body víc rozepíšeme a některé přidáme. Pro inspiraci také použijeme více příkladů a to úspěšné e-shopy www.insportline.cz a www.give.cz

Tučné texty jsou body, které by měl dodržovat každý, ostatní jsou funkcionality košíku, které podporují Váš prodej, nejsou sice nutností, ale doporučujeme s nimi pracovat.

1) Navigace – nakupující by se měl v košíku orientovat. Měl by vědět, jaké kroky ho čekají a mít možnost se do některého vrátit a změnit například způsob dopravy či platby. Doporučujeme mít košík vedený na 3-5 kroků.

2) Zboží – v košíku musí být vidět nakupované zboží, množství, název, cena (včetně ceny za kus), možnost úpravy počtu kusů nebo zboží zcela odebrat a především aktuální dostupnost. Pokud má zboží různé velikosti, mělo by to být také součástí přehledu a obrázkem nikdy nic nezkazíte.

3) Slevy a dárkové kupóny – možnost zadat slevový nebo dárkový kupón je dobrý způsob, jak můžete zjistit, zda se Vám určité reklamní akce vyplácejí a zda na ně klienti reagují. Každý může využívat jiných slevových akcí, někdo má pro každou slevu samostatný kód, někdo má slevové karty s vlastním ID – vysvětlete tedy (například infoboxem) Vašim zákazníkům jak se slevou pracovat a co vyplnit. Nic totiž klienta nerozčílí víc, než když mu poskytnete slevu a ona prostě ne a ne fungovat.

payu1

4) Vrátit se k nákupu – nakupující by měl mít možnost jednoduše se vrátit z košíku k nakupování. Toto tlačítko by mu mělo umožnit návrat na poslední stránku před vstupem do košíku.

5) Cena – košík by měl obsahovat celkovou cenu zboží, za kterou si nakupující objednává a to včetně DPH. Zobrazit i cenu bez DPH neuškodí v případě, že jsou některými Vašimi klienty společnosti (nutnost v případě prodeje kancelářských potřeb, počítačů, apod.).

6) Pokračovat – viditelné tlačítko, které jasně naviguje k dalšímu kroku objednávky. Doporučujeme používat trochu jinou barvu než zbytek stránky, koneckonců všichni chceme, aby na něj zákazník klik a objednávku dokončil.

7) Kontakty – nakupující může mít v průběhu objednávky dotaz nebo může zapochybovat o vhodnosti zboží. Pokud mu dáte možnost ujistit se nebo se zeptat co dál, nepřijdete o něj.

payu2

8) Cross-selling – nabídněte nakupujícím další zboží, které se hodí k produktu, který si již vybrali. Může jít o doplněk i o další produkt, například v případě nákupu televize o kabely nebo DVD přehrávač v případě nákupu kola o pumpičku nebo cyklistické rukavice. Důležité je dělat corss-selling správně a zobrazovat opravdu jen položky relevantní k obsahu košíku.

9) Doprava zdarma – pokud poskytujete dopravu zdarma, dejte to klientům viditelně najevo i v košíku. Pokud se nakupující blíží velikosti nákupu, který splňuje kritéria pro dopravu zdarma, jasně mu vypište, co musí udělat pro to, aby tuto službu mohl využít. Zákazník mnohdy raději přidá ještě kus zboží než platit poštovné.

10) Shrnutí výhod Vašeho e-shopu – když máte pro takové sdělení prostor, určitě pomůže některé klienty udržet u nákupu. Pro každého je z pohledu služeb důležité něco jiného, někdo uvítá dopravu zdarma, někdo rychlé doručení, ale pokud tyto služby nebudete vhodně prezentovat (prodávat), nebudou mít minimálně na první nákup Vašeho zákazníka vliv a můžete o něj přijít.

payu3

Jak vidíte, tak v prvním kroku košíku je několik jasných pravidel, která dodržuje většina e-shopů a potom několik „nice to have“ funkcí, které podpoří prodeje. Pokud se chcete odlišit a být úspěšní, tak buďte ti, kteří mají nadstandartní funkce, ale musíte je zakomponovat vkusně a nezahltit košík. Pamatujte, že v první řadě je vždy přehlednost.

V příštím dílu podrobně rozebereme, jak má vypadat krok dopravy a platby.


Další informace s tematikou online plateb najdete zde: