LinkedIn generující konverze? Jde to, ale dře to!

LinkedIn generující konverze? Jde to, ale dře to!

Pustili jsme se do kampaně na LinkedInu. Věděli jsme, že to nebude procházka růžovou zahradou, ale čísla udávají, že se aktivita na LinkedInu zvyšuje a profily rostou, jako houby po dešti.

Koho jsme propagovali a proč zrovna na LinkedInu?

Pro propagaci na LinkedInu jsme zvolili inovovaný magisterský program MSc in Business Management na BIBS. Jedná se o projekt, jehož cílem bylo přivedení potenciálních zájemců o studium na nově vytvořenou microsite http://get-on-board.bibs.cz/ a jejich přimění ke konverzi ve formě buďto odeslané přihlášky ke studiu nebo spuštění anglického testu (studium je v angličtině). Program je vhodný zejména pro nižší a střední management firem (s ambicí kariérního postupu) a pro všechny s chutí do vlastního podnikání. Vzhledem k tomu, že jsme chtěli získat co nejrelevantnější publikum, rozhodli jsme se do kampaní zapojit právě LinkedIn, na kterém se pohybují převážně lidé z managementu a marketingu.

Nastavení kampaní a reklam

Vzhledem k tomu, že MSc in Business Management je vyučován v anglickém jazyce a cca ½ českých uživatelů LinkedInu používá angličtinu jako svůj výchozí jazyk, jsme se rozhodli vytvořit dvě kampaně – jednu v české verzi a druhou v anglické. Omezili jsme je věkově a dle funkce – vycházeli jsme z toho, že naše cílová skupina bude ve věku 25-54 let, zaměstnaná v nižším/středním managementu větší/mezinárodně působící firmy. Denní rozpočet jsme v první fázi ponechali na 25 Eur (15 na anglické verzi a 10 na české – vzhledem k velikosti cílových skupin). CPC jsme ponechali na doporučených nabídkách. Pro každou kampaň jsme vybrali 3 variace reklam, kdy jsme se řídili následujícími pravidly a tipy:

1)      Na LinkedInu skvěle fungují obličeje (můžou vyvolat dojem, že jde o někoho, koho známe).
2)      Otázky v nadpisech reklam zvyšují jejich výkon.
3)      Klíčové benefity šité na míru cílové skupině zvyšují pravděpodobnost kliknutí na reklamy.
4)      Všechny cílové adresy URL je důležité opatřit UTM parametry, aby bylo možné sledovat podrobně jejich výkon.

Celkové vyhodnocení kampaně na LinkedIn

Kampaně pro podporu inovovaného magisterského programu na BIBS – MSc in Business Management – běžely 12 dní, od 13. 5. 2015 do 29. 5. 2015 (s pauzou přes víkendy). Za tu dobu jsme na web přivedli 64 lidí za průměrnou cenu 2,16 Eur. Celkově jsme utratili 138,15 Eur a získali 8 konverzí ve formě spuštění kvízu. Celkový konverzní poměr činil 13,11 %, bounce rate překročil 77 %. Lidé na webu strávili v průměru 1:13 minut, přičemž si prošli 1,59 stránek.

LinkedIn generující konverze1

 

LinkedIn generující konverze2

Když si spočítáme náklady na konverzi, jsme na cca 17 Eur (při průměrném květnovém kurzu 27,396 Kč/Eur = 465 Kč). Když zvážíme, že bychom byli schopni všech těchto 8 draze získaných kontaktů zobchodovat a přesvědčit je k zápisu ke studiu (kdy školné za tři roky studia činí 154 880 Kč – v základní ceně bez slev), můžeme říct, že se nám LinkedIn i při ceně 465 Kč/konverzi skutečně vyplatí. Jelikož je však výsledek nejistý, jedná se jen o toužebné přání.

S konverzí typu „odeslání přihlášky ke studiu“ jsme v první fázi vůbec nepočítali – jen málokdo se po prvním kontaktu s novým oborem rozhodne „zavázat“ ke studiu za více než 150 000 Kč.

Během celé kampaně jsme se snažili o průběžnou optimalizaci, která však ne vždy přinesla žádané ovoce. Výsledky byly z našeho pohledu spíš náhodné, nikoli významně ovlivněné tím, co jsme měnili. Přesto zde však uvádíme výčet našich domněnek a závěrů o optimalizaci na LinkedIn na základě 12denní kampaně:

  • Kampaně jsou nejsilnější v prvních dnech, poté jejich výkon (především co do počtu zobrazení klesá).
  • Počet zobrazení reklam lze částečně zvýšit větší nabídkou CPC či úpravou reklamy (efekt je však krátkodobý, typicky jednodenní).
  • Jedna reklama v kampani vždy převezme dominantní roli co do počtu zobrazení.
  • Získat pěkné CTR je prakticky nemožné, spíše náhodné.
  • Počet kliknutí na reklamy je sice minimální, ale pokud máte dobře zpracované cílové stránky a zacílené publikum, konverzní poměr může být výborný.

LinkedIn generující konverze3

Dvě rady na závěr:

  • Než kampaně vytvoříte, zamyslete se i nad anglickou verzí – rozdíly v zásahu jsou totiž markantní!
  • Spusťte kampaně s reklamami, pak vyberte jen tu nejvýkonnější a nabídněte pro ni vyšší CPC než je doporučovaná.  Věříte-li, že by i ostatní reklamy měly význam – založte pro ně novou kampaň.

Zaujaly Vás výsledky kampaní a chcete vidět jejich průběh den za dnem?

Stáhněte si naši PDF verzi zde. Uvidíte screeny z LinkedIn i Google Analytics den po dni, prohlédnete si všechny verze reklam i cílová publika.  Najdete zde také podrobný popis, zdůvodnění a důsledky naší každodenní optimalizace!

Podívejte se také na propagovaný produkt a cílovou stránku reklam

Kvízy včetně dalších informací o MSc in Business Management najdete na microsite zde. Cílovou stránku pro reklamy si můžete prohlédnout zde.