Nárůst prodeje přes mobily a potenciál jejich využití v cestovním ruchu

Nárůst prodeje přes mobily a potenciál jejich využití v cestovním ruchu

Online rezervace rapidně nahrazují osobní návštěvy cestovních kanceláří nebo telefonní objednávky. Online lze rezervovat téměř všechny produkty – letenky, hotely, poznávací programy a pobyty. Spolu s chytrými telefony a jejich stále klesající cenou a rostoucí dostupností se ale podstatně změnil způsob rezervací, které jsou čím dál více prováděny přes mobilní telefony.

Podle americké Expedie celých 30 % klientů používá aplikace pro online rezervace přes mobil a v roce 2014 by rezervace přes mobily jen v USA měly přesáhnout 19,3 miliard EUR. To je určitě zajímavé číslo a můžeme očekávat, že tento trend bude následovat také Česká republika. Z evropských zemí ve Francii  se jenom za 2. čtvrtletí zvýšil počet nákupů přes mobily o 120 %. Co se týká turismu, tak 60 % klientů kupuje dovolenou online, z toho 26 % přes smartphone 1.

Tato čísla jsou natolik zajímavá, abychom zvážili mobilní verzi stránek nebo speciální aplikaci, protože štěstí přeje připraveným.

Co umístit na mobilní verzi stránek?

V první řadě by měla být stručnější a přehlednější než klasická verze, dobře strukturovaná, méně znamená v tomto případě určitě více. Takže postačí logo, vedle dobře viditelný telefonní kontakt a pak nějaká lákavá upoutávka, co chceme prodat s odklikem na vice nabídek. A dále jednoduchá struktura našich stránek (třeba seznam zemí, speciální nabídky, kontakty, odběr novinek nebo katalogu). Ze zahraničních kanceláří má pěknou mobilní verzi Hayesandjarvis.co.uk, lastminute.com, z českých nestojí pozadu invia.cz, i když by mohla být doplněná o nějaký aktuální tip, když někam chceme, ale ještě nevíme kam. U některých kanceláří se otevře klasická verze, zde je ale lepší, pokud je homepage hodně dobře strukturovaná a neodradí nám klienta hned na začátku, neboť většina klientů odchází z homepage, pokud do 3 kliků nenajde, co hledá.

Co se týká mobilní aplikace, zde záleží na službách, které nabízíme. Kromě prodejního kanálu můžeme nabídnout

  • překladač,
  • mapy s našimi produkty,
  • informace o zajímavostech,

dále také možnost …

  • rezervace atrakcí na místě,
  • možnost sledování letů a letových řádů,
  • informace o lyžařských střediscích,
  • audio průvodce atrakcemi,

… a určitě nás z naší nabídky napadne spousta dalších zajímavostí, které by mohly být našim klientům užitečné.

Aplikace nemusíme sami vytvářet, ale můžeme je také klientům předplatit jako bonus k zakoupeným službám. Při tvorbě aplikace mějme na paměti především kvalitu a rychlost, neboť aplikace jisté anglické a české letecké společnosti sklidily značný neúspěch pro svou pomalost a složitou obsluhu.

S blížícím se koncem roku můžeme tedy do nového marketingového plánu zahrnout také mobilní marketing a vytěžit tak co nejvíce z dalšího předpokládaného nárůstu chytrých telefonů v roce 2014.

Klientům tak dáme najevo, že naše firma nestojí na místě, ale je moderní a pružná.

TIPy BusinessPRO:

… jak nabízí mobilní verzi tento ubytovatel http://www.hohenhaus.at/cs/servis-a-prijezd/smartphone-aplikace/%20

… co třeba vyzkoušet tuto aplikaci http://aspamobile.cz/reference-detail/hotely-cz-rezervace-ubytovani.htm

… mobilní aplikace vyvíjí více společností, podívejte se např. sem:


1ZDNET.FR : http://www.zdnet.fr/actualites/e-tourisme-hausse-rapide-des-reservations-mobiles-39794437.htm (18.10.2013)