Nová služba Sklik Retargeting – Cílení reklamy na Seznamu

Nová služba Sklik Retargeting – Cílení reklamy na Seznamu

1427

Po vzoru Google AdWords a jejich remarketingu přichází Seznam.cz s novou službou s názvem „Sklik Retargeting“. Je to nová funkce systému Sklik, která umožní cílení reklamy na uživatele, kteří již navštívili váš internetový obchod.

Jak to celé funguje?

Na váš e-shop umístíte speciální retargetingový kód Sklik, který je unikátní pro váš účet na Sklik. Ten pomocí cookies sleduje pohyb jednotlivých uživatelů na vašem e-shopu. Poté si již vytváříte seznamy uživatelů, kteří navštívili určité URL, které jsou pro vás obchodně důležité a na tyto seznamy uživatelů pak cílíte reklamu v obsahové síti Sklik.
Jednotlivým seznamům uživatelů můžete nastavit požadovanou délku členství, jinými slovy počet dní, po které má být uživateli reklama zobrazována. Výchozí hodnotou je 30 dní, avšak nastavit můžete až 540 dní. Určitě další zajímavou možností, jak lze omezit zobrazování reklamních inzerátů, je frekvence zobrazování jednomu uživateli za den. Výchozí hodnotou je 30 zobrazení/den a maximální pak 50 zobrazení/den.

K čemu je to dobré?

Cílení reklamy na určité skupiny uživatelů je velmi efektivní. Stejně jako modul Rozšířený e-mailový zpravodaj aplikace ShopSys nabízí Retargeting cílení na uživatele, kteří si například prohlíželi nějaký produkt, ale nenakoupili jej nebo naopak zakoupili nějaký produkt, a vy jim chcete nabídnout nějaké doplňkové produkty, či příslušenství. Možností je celá řada a je jen na vás, jaké skupiny uživatelů si budete vytvářet.

Jak začít s Retargeting?

Například v aplikaci ShopSys je to velmi jednoduché. Stačí si v administraci Sklik zobrazit v menu „Nástroje“.

Zobrazí se vám přehled Retargeting, kde vpravo od tlačítek je odkaz na zobrazení kódu pro vložení na váš e-shop.

Po rozkliknutí odkazu „Zobrazit retargetingový kód“ se zobrazí váš kód.

Takto získaný kód poté stačí vložit do měřících skriptů ve vaší aplikaci ShopSys.

Tímto krokem, začíná sledování vašich uživatelů a je třeba jen nastavit seznamy pro různé skupiny vašich uživatelů. Pro tento účel máte k dispozici velkou nabídku pravidel, které lze různě kombinovat.

Vše se řídí dle URL adresy, takže můžete například odchytit všechny uživatelé, kteří navštívili stránky, které mají v URL adrese „lcd-televize“ nebo jen „lcd“ a zároveň je v URL adrese „Panasonic“. Můžete také přidat pravidlo, zda si uživatele vložili něco do košíku, ale již neobjednali.

Pravidel a jejich kombinací si můžete detailně nastavit sběr uživatelů a na ty pak cílit reklamu.

Podrobné informace o nastavení různých pravidel naleznete na Seznamu v jejich nápovědě. Po nastavení seznamů stačí dané seznamy propojit s reklamními sestavami, u kterých máte nyní volbu přiřadit retargetingové seznamy či jejich kombinace.

Tyto cílené reklamy se poté zobrazují v obsahové síti Seznam.cz (např. Novinky.cz, iHned.cz a dalších 4500 webech).