Obaly pro e-shopy

Obaly pro e-shopy

Takřka 70% zásilek v segmentu B2C je expedováno v klasických klopových krabicích. Pro lehké (do 30 kg), odolnější a stabilnější produkty popř. v obalu dobře fixované a obalené zboží jsou využívány krabice z třívrstvé vlnité lepenky. Pro křehké či těžké produkty jsou doporučovány pětivrstvé krabice. K velmi populárním obalům pro zasílání zásilkovými službami i poštou jsou také poštovní krabice, které se díky klopovému víku a lamelám rychle uzavřou. V listovních zásilkách převažují zpevněné obálky z hladké nebo vlnité lepenky. Pro zasílání tiskovin, vzorků, textilií jako jsou oděvy, bytový textil, lůžkoviny atd. se v e-shopech skvěle osvědčily neprůhledné plastové obálky. Tyto obálky jsou pevné, snadno popisovatelné, voděodolné a lehké, díky čemu dochází k úspoře nákladů za poštovné. Pro choulostivější zboží, které je citlivé na otřesy, se využívají obálky bublinkové.

Rajapack_Vyskove nastavitelne krabice-200

 

Obaly s potiskem – krabice na míru

„Stále více firem se začíná zajímat o své obaly nejen dle jejich primárního účelu použití, což je balení zboží, ale také ze sekundárního hlediska – a to možné vlastní propagace firmy. Nejprogresivnější skupinou jsou právě v tomto směru e-shopy,“ říka Gabriela Fabianová, country manažerka společnosti Rajapack. Potisk obalů je ve srovnání s jinými typy reklamy jako jsou plakáty, velkoplošné billboardy, internetová reklama atd. levným a přímým způsobem oslovení a cílení na zákazníka. Každý zákazník totiž bude osobně držet doručenou krabici v rukou. Potisk loga, firemního sloganu či jiných textů na krabicích popř. obálkách disponuje velkým potenciálem, které si společnosti začínají v současnosti stále více uvědomovat. Zákazníci preferují výrobu krabic na míru, které jsou adaptovány na specifický rozměr zboží a jeho ochranu tzn. jednou krabicí na míru se vyřeší nejen problém s velikostí, ale i s fixací produktu. Klienti také čím dál více požadují celoplošný potisk krabic již od 100 ks. Minimální počet kusů variuje dle rozměru krabice. Čím menší krabice, tím vyšší počet minimálního odběru.

Žádaný je potisk krabic či plastových obálek popř. použití lepicí pásky s potiskem, kterou se kartony uzavírají. Personalizované obaly v současnosti využívá již cca 1/3 e-shopů. Toto balení má nejen propagační efekt, kdy slouží jako „mobilní“ reklama společnosti, ale také aspekt bezpečnostní. Obaly s potiskem nelze totiž tak jednoduše nahradit běžnými krabicemi či obálkami v případě nepovoleného otevření zásilky při přepravě.

Rajapack_Zásilkové obaly na knihy

Variabilní zásilkové obaly

V dnešní době vzrůstá také důležitá vlastnost, kterou je funkčnost obalu. Např. při zasílání dotykových telefonů či tabletů, klasických nebo e-knih, kalendářů, rámů či dalších choulostivých produktů nebo výrobků s citlivými hranami firmy stále častěji využívají místo běžných krabic optimálnější zásilkové obaly na knihy a multimédia, které disponují nárazuvzdornými lepenkovými hranami. Tyto ochranné hrany absorbují otřesy či mechanický tlak na obal při zasílání a zabrání tak poškození hran obsahu. K důležitým faktorům při výběru obalů se řadí také rychlost. Právě e-shopy mají tendenci zrychlovat kompletní proces balení. Důležitá je nejen rychlost při složení obalu, ale také celkový čas potřebný pro balení. Čím rychleji je finální obal se zbožím připraven k expedici k zákazníkovi, tím lépe. Zde je vidět potenciál u krabic s automatickým dnem, díky kterému je možné karton složit lehkým tlakem do stran do cca dvou sekund. Pro balení předmětů různých výšek vzrůstá zájem o výškově nastavitelné krabice, které uspoří nejen čas při balení, ale také skladový prostor, který by byl nutný pro uskladnění různých velikostí kartonů namísto jedné výškově adaptabilní krabice. „V budoucnu očekáváme zvyšující se důraz na kvalitu, funkčnost a s tím související odolnost a variabilitu obalů“, dodává Gabriela Fabiánová .

V běžné praxi se také setkáváme s balením zboží do stretch nebo bublinkové fólie, na které se nalepí adresní štítek. Toto balení je však možno použít pouze pro lehké a velmi odolné zboží jako jsou vybrané domácí potřeby, dekorační zboží aj., kdy nehrozí riziko poškození z důvodu nárazů, otřesů či navlhnutí. Nejde o ideální obal, ale v některých e-shopech je využíván také jako alternativa balení. Bublinková fólie je totiž vhodná pro obalení zboží a jeho fixaci v krabici, avšak nikoliv jako primární obal namísto krabice, obálky atd. Při přepravě může  dojít k perforaci bublinkové fólie prostř. vpichů ostrých předmětů, což má samozřejmě za následek snížení ochrany a možné poškození obsahu. Aktuálním tématem při balení v eshopech je právě také nedostatečné zabalení zboží a fixace v obalech… Tento námět by však vydal na další článek…

Rajapack_Nepruhledne plastove obalky