Online strategie a zvýšení konverze

Online strategie a zvýšení konverze

Máte elektronický obchod?  Hledáte řešení jak zvýšit prodej? Pomůže vám bezplatné statistické měření transakcí od Google E-commerce. Stačí vložit kód do již vytvořeného e-shopu, začněte měřit, vyhodnocovat výsledky a zvyšovat konverzi.

Co lze všechno přes Google E-commerce zjistit?

  • jaké produkty návštěvníci kupují a v jakém množství
  • měla-li online kampaň/newsletter vliv na prodej jednotlivých produktů
  • jaká je průměrná tržba za objednávku
  • jaké je průměrné množství produktů v košíku na transakce, můžete porovnat u množstevních slev
  • jaké tržby jednotlivé produkty přinášejí
  • jaký je rozdíl mezi počtem vložení zboží do košíku a nakoupením zboží
  • jaké přepravné návštěvníci vybírají a jestli má vliv na množství objednaných kusů či hodnoty objednávky
  • jaké časové období a kolik počet návštěv potřebuje návštěvník, aby uskutečnil nákup
  • jaký časový horizont zákazník potřebuje, aby k vám přišel opět nakoupit
  • jak jste obchodovali v jiném období ve srovnání s dneškem

Jak E-commerce vypadá?

Ukázka: Graf porovnávající výši denní transakce z minulého roku oproti roku letošnímu. Z grafu lze mimo jiné vyčíst, že konverzní poměr je 0,04%, což je velmi malá hodnota neboli na eshopu z 2000 návštěvníků nakoupí 1 zákazník). Proč tak málo?

Přehled elektronického obchodu

 

Jak spustit E-commerce pro Google Anylytics?

Předtím, než Google Analytics může hlásit E-commerce aktivity pro váš eshop, musíte povolit sledování elektronického obchodu. Po přihlášení na váš Google Analytics, kliknete na nastavení (profil), kde naleznete zapnutí E-commerce.

Ukázka: zapnutí E-commerce

zapnuti-ecommerce

 

Dále musíte, a to již je práce pro programátora, propojit  Google Analytics  s eshopem, neboli do webové stránky,  která uzavírá transakci, vložit speciální kód. Podrobněji jak kód vytvořit vám poradí Google zde.
Ukázka kódu:

<script>

    ga('require', 'ecommerce', 'ecommerce.js');

    ga('ecommerce:addTransaction', {

        'id': '1', //číslo objednávky

        'affiliation': 'název obchodu',

        'revenue': '10000', //hodnota objednávky

        'shipping': '100', //poštovné

        'currency': 'CZK' //měna

    });

 

    ga('ecommerce:addItem', {

        'id': '1', //číslo objednávky

        'name': 'Mobil', //název zboží

        'sku': 'ks', //jednotka

        'price': '1000', //cena

        'quantity': '2',  //množství

        'currency': 'CZK' //měna

    });

    ga('ecommerce:send');

</script>
Během uplynutí jednoho dne Google již provede měření a výsledek může vypadat třeba takto.

Ukázka:

Přehled elektronického obchodu_II

 

Analýzou zjistíte, že průměrný konverzní poměr za poslední měsíc je 6,92%. Nejvíce zákazníků nakupuje v pondělí. Na grafu níže můžete také vysledovat, že polovina zákazníků nakupuje jen 1x a velká část opakujících zákazníků nakupuje až za 1 měsíc.



Příkladová studie: Jak zjistit, jestli kampaň byla úspěšná?

Velkou výhodou statistik u eshopu je zjištění, jak byla úspěšná kampaň, neboli kolik se získalo nových návštěvníků a za kolik nakoupili za investované finance do PPC?

Z ilustračního grafu níže můžete vidět, že bylo získáno 419 návštěv s nízkou mírou opuštění webu (16,47%). Konverzní poměr 6,92% (nakoupí cca 7 návštěvníků ze 100) je velmi dobré číslo. Konverzní poměr se u eshopů pohybuje (2%-10%) zaleží na mnoho faktorech.

Vydělala nám reklamní kampaň?

kampan

Na grafu (níže) vidíme, že tržby z kampaně jsou 1483 Kč.  Znamená to tedy, že pokud jsme za kampaň zaplatili při čistém příjmu 500 Kč více než 500 Kč. PPC kampaň se nevyplatila. V tomto případě klient zaplatil řádově 3000 Kč. Kampaň z pohledu ziskovosti nebyla úspěšná. Pozor. Musíme brát v potaz nové „potenciální“ návštěvníky, kteří se možná někdy vrátí a je potřeba také do nich investovat, potažmo je nalákat zpět přes remarketing.

Tyto data doporučujeme porovnávat s daty, které správce kampaně prezentuje při její dokončení.

Důležité: Abych data měl k dispozici, musí správce kampaně k reklamnímu odkazu na váš web přidat identifikační url.

Co to je identifikační url?

Podle identifikačního url poznáte ve statistice, odkud návštěvník přišel (kde kliknul).  Url vypadá například takto:http://www.example.cz/?utm_campaign=spring&utm_medium=email&utm_source=newsletter1

Aby vše bylo jednoduší, sám Google vám nabízí generátor identifikačního url. Najdete ho zde.

Nebo se o jednotlivých proměných můžete dočíst zde.