Ověřeno zákazníky – implementace

Ověřeno zákazníky – implementace

Předchozí článek: Konkurenční výhoda? Ověřeno zákazníky a kvalitní obchod

Navazujeme na předchozí článek o službě „Ověřeno zákazníky“ kterou nabízí nákupní rádce Heureka.cz. Dnes
se podrobněji podíváme na to, jak službu implementovat do eshopu. Implementace je otázkou cca 20 minut a lze ji provést v libovolném vývojovém prostředí. Automaticky pak budete dostávat emailem jednotlivé reakce zákazníků
a podle toho můžete pracovat na dalším zlepšení služeb. Detailní informace najdete na stránkách Heureky.

Pro nastavení služby Ověřeno zákazníky je třeba použít unikátní tajný klíč pro váš obchod. Pokud vlastníte více obchodů, je nutné použít vždy unikátní klíč pro každý z nich. Unikátní klíč naleznete v administraci obchodu na Heureka.cz pod záložkou Ověřeno zákazníky, kde si také zvolíte, pro který eshop chcete službu zavést. 

Jak zprovoznit službu Ověřeno zákazníky ?

Varianta 1: Službu podporuje váš shopsystém a stačí pouze vložit unikátní klíč

Řada shopystémů podporuje službu Ověřeno zákazníky a pak tedy stačí pouze zkopírovat 32 znakový řetězec
(který je unikátní pouze pro váš eshop) a vložit jej do předpřipraveného pole v administraci vašeho řešení eshopu.
Zda váš poskytovatel podporuje tuto funkci, si můžete ověřit v Přehledu shopsystémů (ukázka viz obrázek níže)
nebo přímo u daného shopsystému.

Ověřeno zákazníky – implementace

Varianta 2: Službu zprovozní váš programátor

Pokud vaše řešení eshopu tuto funkci nepodporuje, pak do posledního kroku objednávky ve vašem zdrojovém kódu obchodu váš webmaster umístí aplikační skript, pomocí kterého dojde k odeslání e-mailové adresy zákazníka. Uložení informace o provedené objednávce se provádí zavoláním následující adresy:

http://www.heureka.cz/direct/dotaznik/objednavka.php?id=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx&email=jmeno@email.cz&itemId[]=206210&orderid=123456

  • id = unikátní klíč vašeho obchodu ověřující pravost volání. Je v administraci pod záložkou Ověřeno zákazníky
  • email = emailová adresa zákazníka
  • itemId[] = unikátní označení produktu v rámci e-shopu. Kombinace maximálně 36 znaků [0-9a-zA-Z_\-]. TENTO TAG MUSÍ BÝT OBSAŽEN V ZÁKLADNÍM XML SOUBORU!  Pokud není možné tag ITEM_ID přidat do XML souboru pak je možné nakoupené zboží předat skrz jeho název (produkt[]=název objednaného produktu. Název produktu musí být stejný, jako nám zasíláte v XML souboru).
  • Orderid = vaše číslo objednávky, kterým bude označen vyplněný dotazník (celé kladné číslo)

Jak si zkontrolujete správné zavedení služby?

Ve chvíli, kdy v eshopu přijmete objednávku na zboží, tak v ten samý čas k nám je objednávka reportována.
V administraci pod záložkou Ověřeno zákazníky zaznamenáváme datum a čas poslední objednávky, kterou jsme skrz skript Ověřeno zákazníky od vašeho eshopu obdrželi a také počet reportovaných objednávek za posledních
30 dní. Pokud se objednávka nezaznamenala, pak není služba správně zavedena a je nutné kontaktovat svého webmastera či daný shopsystém.

Posledním krokem je aktivace služby

Pokud máte službu správně implementovanou, pak jediné, co brání spuštění této funkce, je AKTIVACE služby. Zaregistrujte se tedy k užívání této služby přes formulář v administraci, kde pouze zkontrolujete předvyplněné údaje pro smlouvu ke službě Ověřeno zákazníky. Registrace k využívání této služby se řídí Obchodními podmínkami služby Ověřeno zákazníky. Odeslání registrace včetně přistoupení na znění podmínek je považováno za návrh na uzavření smlouvy. Smlouva je uzavřena přijetím potvrzujícího e-mailu na vaši emailovou adresu registrovanou na našem portálu.

Kompletní pokyny: Jak si aktivovat službu Ověřeno zákazníky?


TIP: Zajímá Vás Heureka Affiliate program?