Podpořte svůj e-shop chytrou PPC reklamou

Podpořte svůj e-shop chytrou PPC reklamou

1621

Princip reklamy PPC (Pay per click)

PPC reklama patří mezi nejúčinnější formy propagace na internetu. Inzerent neplatí za umístění a zobrazení reklamního sdělení, ale až za reálná kliknutí návštěvníků. Reklamní inzeráty se požadované cílové skupině zobrazují v podobě textových sdělení či bannerů. PPC reklama je vhodným doplněním klasické optimalizace pro vyhledávače (SEO). Najdete ji např. ve vyhledávačích, kde se zobrazuje nad výsledky a na pravé straně vedle výsledků vyhledávání.

Proč je PPC reklama tak oblíbená?

Výhodou této formy reklamy není pouze platba za jednotlivé prokliky. PPC reklama je populární také díky přesnému zacílení na požadovaný okruh uživatelů. Pomocí nejrůznějších PPC systémů lze cílit geograficky (města, kraje), demograficky (věk, pohlaví), především pomocí klíčových slov nebo dle zájmů vaší cílové skupiny.

Vlastnosti PPC reklamy:

  1. Vysoká účinnost. PPC reklama je díky své povaze efektivnější než ostatní typy reklamy.
  2. Flexibilita. PPC reklamu lze velmi rychle spustit a její obsah i cílení podle potřeby měnit.
  3. Dobrá měřitelnost. Pomocí Google Analytics a dalších analytických nástrojů lze podrobně analyzovat chování předchozích návštěvníků z této reklamy.
  4. Přesné cílení. Díky těmto reklamním inzerátům můžete snadno a přesně oslovit požadovanou cílovou skupinu.
  5. Rozmanitost reklamních formátů. PPC reklamy mohou mít formu textového sdělení nebo banneru.
  6. Platba za kliknutí. U této formy reklamy platíte až za uživatele skutečně přivedeného na cílovou stránku.
  7. Ekonomická. Tyto kampaně můžete realizovat s velmi malým vstupním kapitálem. Oproti např. bannerům, kde se náklady leckdy vyšplhají na desítky tisíc, PPC reklamu můžete dělat s pouhou tisícovkou. Pomocí denních limitů budete mít navíc pevnou kontrolu nad rozpočtem celé kampaně.

Kdy se to nevyplatí?

PPC reklama není pro každého. Propagace hazardu, alkoholu, tabáku a zbraní je v PPC systémech zakázaná. Nemusí se vyplatit ani oborům s vysokou konkurencí. S vyšší konkurencí totiž často roste i cena klíčových slov, takže se inzerentům PPC reklama následně nemusí vyplácet.

Jak se PPC reklama tvoří

Pokud si chcete založit PPC marketingovou kampaň, budete potřebovat účet na PPC systémech (např. Adwords, Sklik), kde ji budete spravovat. Při zakládání účtu si dejte pozor, co vyplňujete do políček pásmo a měna. Tyto dvě položky se následně nedají změnit.

Ukažme si to na příkladu. Jsme jazykovou agenturou v Bruntále, která zprostředkovává kurzy pro učitele. Rozhodneme se zainvestovat do PPC reklamy. Nastavíme si denní rozpočet, geografické cílení a jazyk. Teď přichází na řadu klíčová slova a jednotlivé reklamy. Jelikož nabízíme kurzy pro veřejnost i pro učitele, sestavíme si dvě sestavy. Pro sestavu na výuku jazyků zvolíme klíčová slova jako např. kurzy angličtiny, jazyková škola Bruntál atd. Pro sestavu na nabídku kurzů pro učitele např. kurzy pro učitele angličtiny, jazykové kurzy pro učitele atd.

Teď zapojíme fantazii a budeme se snažit ke každé sestavě vytvořit několik reklam. Musíme si pohlídat, aby každá reklama obsahovala relevantní text. Nicméně se nenechme unést. Reklamy píšeme hlavně pro uživatele, ne roboty. Klíčová slova je proto lepší dávkovat v menší míře a soustředit se spíše na neotřelost a originalitu.

Nejrozšířenější PPC systémy

Google AdWords

Umožňuje zobrazování reklamních inzerátů ve výsledcích vyhledávání na Google a v jeho obsahové síti (Youtube.com, Heureka.cz aj.). Pomocí systému AdWords můžete reklamní inzeráty zobrazovat i v zahraničí.

Sklik

Umožňuje zobrazování reklamních inzerátů ve výsledcích vyhledávání na Seznamu a v jeho obsahové síti (Zboží.cz, Novinky.cz, Super.cz, Proženy.cz aj.).

Etarget

Umožňuje zobrazování reklamních inzerátů na cca 290 portálech v ČR (iDnes.cz, iHned.cz aj.). Pomocí systému Etarget můžete inzeráty zobrazovat i na Slovensku a v Maďarsku.

Facebook Ads

Umožňuje zobrazování reklamních inzerátů na sociální síti Facebook. Zásadní výhodou oproti ostatním PPC systémům je možnost cílení dle podrobných socio-demografických kritérií (věk, pohlaví, bydliště, vzdělání, zájmy, aj.).

Více návštěvníků na vašem e-shopu více příležitostí k podnikání 2

Nechte správu PPC kampaní na specialistech

Výhody této efektivní formy on-line reklamy se mohou naplno projevit pouze v případě, že bude optimálně nastavena a pravidelně spravována. Svěřte správu vašich PPC kampaní do rukou odborníků.

O co se specialista postará:

  • ÚČTY. Navrhne vám vhodné PPC systémy a založí na nich účty. V případě, že účty již založeny máte, převezme jejich správu.
  • KAMPANĚ. Sestaví vám reklamní kampaň na míru. Vybere vhodné umístění, zvolí klíčová slova, navrhne odpovídající textové inzeráty nebo bannery.
  • IDENTIFIKACE PPC. Zajistí snadnou měřitelnost výkonu PPC kampaní v systému Google Analytics.
  • SPRÁVA. Nabízí profesionální správu a optimalizaci reklamních kampaní.
  • REPORTING. Dostanete od něho pravidelné reporty o běhu reklamních kampaní.

Správně nastavená PPC kampaň vám pomůže získat více návštěvníků a tím i zvýší šanci na větší počet objednávek, které skončí v košíku.