Předveďte se zákazníkům v tom nejlepším světle pomocí Google Business View

Předveďte se zákazníkům v tom nejlepším světle pomocí Google Business View

Jak už určitě víte, Google nedávno spustil zbrusu novou službu – virtuální prohlídky s příhodným názvem Google Business View. Ty jsou nejen lákavou prezentací vašich prostor, ale také vás dokážou dostat na přední příčky vyhledávačů!

Virtuální prohlídky začínaly v roce 2012 pod názvem Google Business Photos a v současné době je do programu zapojeno téměř 30 zemí včetně České republiky. Google firmám slibuje efektivní formu prezentace v podobě 360° virtuální prohlídky, která je (jak jinak) napojená na všechny důležité aplikace Google.

Může mě virtuální prohlídka Google vůbec ještě něčím překvapit?

Za nás křičíme „Ano“!  Uvidíte, že i virtuální prohlídka Google Business View nenabízí jenom hezky pospojované obrázky vaší firmy. Společně s nimi získáte mnohem víc. Je přímo fascinující, jak propracovaný a promyšlený systém služeb Google poskytuje. A zdarma.

Studie dokazují, že více jak 76 % lidí si pro svoji dovolenou vybírá vhodné ubytování a restaurační zařízení online. Podstrčíte tedy zákazníkům pár fotek nebo raději profesionální virtuální prohlídku na zlatém podnose, která je vtáhne a nepustí?

Napojení na velkolepý systém Google map

Zřejmě hlavní výhodou virtuálních prohlídek Google je jejich napojení na aplikaci Street View, která zobrazuje reálné záběry míst z téměř celého světa. Pomocí Google Business View uživatel přejde jedním kliknutím z ulice přímo do vaší firmy.


Díky napojení na Street View mohou návštěvníci prozkoumat interiér i exteriér vaší firmy


Stačí dvě kliknutí a zákazník stojí u vás na recepciĐ

Google vás bude milovat!

Zářit na prvních příčkách vyhledávačů je určitě snem každé firmy. Virtuální prohlídka Google Business View vám k vytouženým místům pomůže. Jak? Díky perfektním možnostem optimalizace se ve vyhledávači dostanete o hezkých pár pozic před konkurenci!

Poradí si s ní i mobilní zařízení

Virtuální prohlídka Google Business View je kompatibilní s každým zařízením, které dokáže pracovat s klasickými Google mapami. Pokud jsou vaši zákazníci rádi „mobilní“, dopřejte jim tu možnost vás navštívit kdykoliv a odkudkoliv přes své mobilní zařízení.


Uživatelé mohou nakouknout do vaší firmy i ze svých chytrých telefonů a tabletů

Obsah, nad kterým konkurenci spadne čelist

Nezáleží na tom, jestli provozujete čínskou restauraci nebo psí salón. Běžný internetový uživatel totiž vykazuje jednu vlastnost – je to pořádný slídil. Pečlivě se zajímá o všechny podrobnosti a je líný si o nich jen číst. Ukažte mu vše, co chce vidět! Vaše konkurence nestihne říct ani „Google“.


Výrobce a dodavatel kamenných obkladů STEGU virtuální prohlídku využívá i k prezentaci produktů

Jdu do toho! Ale na co se mám připravit?

Většina fotografů a agentur slibuje, že nafocení virtuální prohlídky téměř vůbec nenaruší běžné fungování vaší firmy. Z vlastní zkušenosti můžeme potvrdit, že tomu tak skutečně je, jen se musíte obrátit na skutečné profesionály.

1. Objednávka a konzultace

Rozhodli jste se pro virtuální prohlídku? Není nic lehčího než kontaktovat fotografa či agenturu a domluvit si společnou schůzku. Většina agentur pošle své zástupce přímo k vám a nastíní, jakým směrem by se spolupráce mohla ubírat.

2. Příprava prostor a realizace

Samotné focení netrvá při správné přípravě déle než dvě hodiny. Je ale především na vás, kolik času realizace nakonec zabere. Prostor je totiž třeba dopředu upravit, aby neobsahoval rušivé elementy a působil atraktivně. V ideálním případě tedy fotograf přijede na místo, nafotí potřebný materiál a než se nadějete, zase odjíždí.

3. Postprodukce záběrů

Získaný materiál v podobě desítek záběrů se nadále upravuje ve speciálním programu od Google. Celistvá virtuální prohlídka je poté doplněna interaktivními prvky pro její snadné ovládání a v této podobě putuje ke schválení.

4. Publikace na internetu

Hotové dílo můžete šířit do světa dle libosti. Je jen na vás, jestli virtuální prohlídkou obohatíte kromě firemního profilu na Google+ třeba i obsah vašich webových stránek. S publikováním si navíc hravě poradíte sami nebo jen požádáte správce svého webu.

Najděte si svého Dobrého fotografa nebo se jím staňte!

Google si dává záležet na tom, aby pod jeho službami byli podepsáni skuteční odborníci. A ani v případě Google Business View nedělá výjimky. Fotografům, kteří se chtějí virtuálními prohlídkami zabývat, poskytuje Google speciální certifikovaný program, po jehož absolvování se stávají tzv. Dobrými fotografy či Dobrými agenturami.


Dobrého fotografa poznáte díky speciální certifikované známce

Pokud toužíte virtuální prohlídku Business View vzít do vlastních rukou a připojit se k oněm vyvoleným Dobrým fotografům, stačí se přihlásit do certifikovaného kurzu a úspěšně složit test.

Všechny Dobré fotografy a Dobré agentury Google zapisuje do přehledné databáze, kde si můžete toho svého najít i vy. Současně tím dává záruku toho, že vkládáte své investice fotografům, kteří opravdu vědí, co dělají.

Databáze Google vám ulehčí práci s výběrem Dobrého fotografa

Na co si dát u virtuální prohlídky Google Business View pozor?

Při vytváření samotné virtuální prohlídky je třeba ohlídat hned několik věcí. První podmínkou k úspěchu je písemný souhlas majitele společnosti s uveřejněním fotografií, kterou Google vyžaduje.

Dále je třeba si dát pozor na to, aby záběry pokud možno neobsahovaly lidské obličeje. Pokud je obsahují, fotograf je spolu se SPZ aut v následných úpravách musí rozostřit – tento typ obsahu totiž Google ve virtuálních prohlídkách z důvodu Práv na ochranu osobnosti nepovoluje. V současné době Google nepodporuje také virtuální prohlídky lékařských zařízení či zařízení určených pro léčení závislostí.


Obličeje lidí a SPZ aut je třeba z jednotlivých fotografií odstranit rozostřením

Další fotografie jsou nezbytnou součástí virtuálních prohlídek Google

Virtuální prohlídky Google Business View musí být doplněny minimálně deseti fotografiemi znázorňujícími důležité objekty firmy. Při focení tedy nezapomeňte na vizitku, logo a případně tabulku s otevírací dobou.

Virtuální prohlídky se dají kromě na webu také velmi slibně použít i v prostředí sociálních sítí, o tom ale až někdy příště.