Proč otevřít dveře vašeho e-shopu zbožovým vyhledávačům?

Proč otevřít dveře vašeho e-shopu zbožovým vyhledávačům?

Protože podle Netmonitoru např. Heureku.cz měsíčně navštíví skoro pět milionů návštěvníků a Zbozi.cz okolo tří miliónů lidí. Jinými slovy to znamená, že se tam pohybuje spousta „zbožíchtivých“ lidí, kteří vám mohou zvýšit návštěvnost i objednávky.

Proč je lidé tolik milují?

Zbožové vyhledávače jim totiž umožní projít a porovnat nabídku různých obchodů. Díky tomu lehce zjistí, jaké obchody mají zboží skladem a za jakou cenu. Šetří to jejich čas. Navíc si přečtou komentáře ke konkrétním produktům a recenze na e-shopy od ostatních zákazníků, kteří jsou už o něco zkušenější.

Proč je milují e-shopy?

Na rozdíl od vyhledávačů se na vyhledávačích zboží pohybují lidé rozhodnutí si něco koupit. Jde jim jen o to, vybrat si vhodný obchod a získat více informací. Zbožové vyhledávače jsou tak pro e-shopy zdrojem kvalitní návštěvnosti a vyšší míry konverze.

Jak se tam dostat?

Ve „zbožácích“ se může zalistovat pouze e-shop, který má výstup produktů v XML. Pokud k nim nepatříte, nezoufejte. Můžete si ho sami vytvořit a následně se registrovat.

XML feed má standardizovanou podobu. Nese v sobě informaci o názvu produktu, jeho charakteristice, EANu, datu doručení a např. ceně. Struktura tohoto kódu je na Heurece.cz a Zbozi.cz trochu odlišná. Bude záležet na tom, pro jaký zbožový vyhledávač se rozhodnete. Jejich přesnou strukturu najdete buď v nápovědě zbožových vyhledávačů, nebo vám pomůže marketingový specialista.

Co s nimi získáte?

  • lepší spárovanost
  • větší návštěvnost
  • více objednávek

 Úskalí, kterým budete muset čelit

  • Optimalizace XML

Tím, že si na začátku vygenerujete XML feed to nekončí. Abyste potenciál zbožových vyhledávačů doopravdy využili, bude nutné XML průběžně aktualizovat. Jeho komplexnost v sobě skrývá spoustu nástrah. Nenechte se ošálit a bedlivě si všechny náležitosti ve struktuře zkontrolujete. Nic nepodceňte, např. i  při hledání vhodného názvu produktu si počínejte obezřetně. Pokud si s tím nevíte rady, obraťte se na marketingové odborníky. Bez správné optimalizace tohoto kódu ze „zbožáků“ zlatý důl neuděláte.

  • Konkurenceschopnost

Výhod „zbožáků“ se pochopitelně snaží využít mnoho internetových obchodů. Pokud se pohybujete v silném konkurenčním prostředí, zbožové vyhledávače vaši pozici na trhu prověří. Poté, co si zákazníci vyberou produkt nabízený nejenom vámi, ale i desítkami dalších společností, zákonitě zvolí e-shop, který nejlépe naplní jejich očekávání.  Ať už to bude výše ceny, skladová dostupnost, nebo pozitivní reference ostatních zákazníků.

Ale nebojte se. Stojí to za to. Chyťte své zboží za pačesy a vystavte ho na zbožových vyhledávačích zákazníkům na odiv. Při správném nastavení se o něj poperou.