První Koruna BYZNYS KLUB nabídl tipy, jak rozhýbat vánoční prodeje

První Koruna BYZNYS KLUB nabídl tipy, jak rozhýbat vánoční prodeje

782
Sergej Sundukovskij

Jste připraveni na období od černého pátku do Vánoc? Jak v tomto čase komunikovat se zákazníky a jakou e-mailingovou strategii si připravit? To všechno se probíralo na historicky prvním setkání Koruna BYZNYS KLUBU, které proběhlo v 9. 11. v Praze. Akce, kterou pořádala společnost NEKLO, se zúčastnilo několik stratégů českých e-shopů, kteří měli možnost diskutovat s českými i zahraničními experty v oblasti e-commerce. Další setkání klubu se uskuteční již 12. prosince a bude věnováno tématu zákaznické podpory.

„Více než 80 procent zákazníků, kteří něco hledají na e-shopu, si nekoupí nic. E-mail je proto skvělým nástrojem, jak je přivolat zpět. Využijte k tomu různé slevy nebo speciální nabídky šité na míru. Vřele doporučuji tyto marketingové akce použít v období černého pátku. Lidé to totiž očekávají,“ radí Kristina Potockaja, CMO společnosti TriggMine, která se zabývá e-mailingovým marketingem. Jako řečník vystoupila na více než stovce akcí v Evropě i Asii. Pro návštěvníky Koruna BYZNYS KLUBU, jediného klubu zaměřeného na e-commerce trh, si připravila i několik praktických ukázek, jak využít černý pátek.

Kristina Potockaja
Kristina Potockaja

Potockaja ukázala slevovou nabídku zbarvenou do černa (viz obrázek 1). „Lidé přirozeně hledají nejlepší cenovou nabídku. Pokud se jim to nepodaří během první návštěvy e-shopu, váš marketing by měl být připraven k přivolání zákazníků zpět. Nejjednodušší je připomenout se pomocí e-mailu a opuštěné nákupní košíky oživit,“ vysvětlovala Potockaja a hned vše demonstrovala na konkrétních úspěšných příkladech. Například e-mail s titulkem „Nezapomněli jste na něco?“ (viz obrázek 2) si podle ní otevřelo 37,3 % lidí. Kliklo na něj 8,86 % uživatelů a míra konverze činila 4,11 %.

obrazek-1
Obr. 1

obrazek-2
Obr. 2

Další z přednášejících, Michaela Brodecká, Marketing and Business Development z konzultační společnosti ACOMWARE, si připravila kalendář akcí, kterými lze zákazníky vhodně oslovovat až do konce roku.

Černý pátek 25. 11.
Tipy na dárky 30. 11.
Dárková karta  3. 12.
Happy days  8. 12.
Do Vánoc to stihneme 19. 12.
Veselé Vánoce 24. 12.
Do nového roku 28. 12.

 

„Tyto dny mohou být marketingovým tahákem, díky kterému zvýšíte nákupní apetit lidí,“ uvedla Brodecká a dodala: „Zároveň si s ohledem na marketing můžete vytvořit svůj vlastní den, např. „růžové pondělí“, protože právě v předvánočním období se uskuteční až dvě třetiny nákupů na e-shopech z celého roku.“ Brodecká doporučila zahájit vánoční sezonu dárkovým kuponem s omezenou platností na tři dny a přidala i rady k aktivaci lidí nakupujících na poslední chvíli. „Těsně před Vánocemi dejte potenciálním zákazníkům vědět, kdy mohou uskutečnit poslední objednávku, aby dárek dorazil pod stromeček včas. Zároveň je upozorněte, kde si ho mohou vyzvednout. Pokud se Ježíšek netrefil, připravte pro zákazníky akci, díky níž si výhodným nákupem u vás udělají radost.“

Michaela Brodecká
Michaela Brodecká

Své tipy pro hladkou organizaci procesů prodeje představil v Koruna BYZNYS KLUBU americký specialista Sergej Sundukovskij. V Praze vysvětlil, že každá nabídka se musí řídit třemi základními pravidly – konkrétně je nazval anatomií, kontinuitou a konverzí. „Klíčovou záležitostí anatomie je benefit, tedy sleva. V kontinuitě jde o zacílení nabídky. Dejte zákazníkovi jasně najevo, že když si chce něco pořídit dnes, získá tuto slevu, když až zítra, tak se výše slevy snižuje. Konverze pak spočívá ve zpětné vazbě, kdy zjišťujete od zákazníka spokojenost s obchodem a zda je něco potřeba zlepšit,“ vysvětluje Sundukovskij.

Sergej Sundukovskij
Sergej Sundukovskij

Podle něj z vaší nabídky musí vyzařovat energie. Klient nesmí v průběhu procesu nákupu ztratit kontinuitu. Důležitou složkou je také psychologie komunikace. „Neustále musíte dávat zákazníkovi najevo exkluzivitu a naléhavost nabídky. Ta musí být omezená hlavně časově a evokovat, že zboží je nedostatkové a brzy už žádné další nebude. S tím se dá velice dobře pracovat v období od černého pátku do Vánoc,“ připomíná Sundukovskij, který v USA pomáhal rozjet několik start-upů a razí heslo „Kup teď, ať tě to pak nemrzí.“

Za velmi podstatnou považuje Sundukovskij práci s vizualizací produktu, jako je materiál, velikost nebo barva. „Každá z těchto položek je pro zákazníka důležitá. Atraktivitu fotografie, která produkt prodává, si vyzkoušejte třeba na Facebooku. Tam zjistíte, jak velkou pozornost upoutá. Běžně to tak dělám,“ prozradil Sundukovskij.

Druhé setkání Koruna BYZNYS KLUBU proběhne 12. prosince opět v hotelu Amarilis. Tentokrát bude na téma: Udělejte svým zákazníkům radost. Jak na skvělou péči o zákazníky a zákaznickou podporu? Registrovat se můžete zde: http://korunaclub.cz/


Společnost NEKLO poskytuje technické řešení se zaměřením na vývoj softwaru a vysoce zatížené webové projekty, aplikace a vývoj mobilních platforem a dodává také integrované e-commerce řešení. Poskytuje celou škálu služeb softwarového vývoje, od programování a designu mobilních aplikací až po IBeacon řešení a vývoj Magento rozšíření.