Registrace e-shopu na Heureka.cz

Registrace e-shopu na Heureka.cz

Navazujeme na článek Vyhledávače zboží – nenáviděné obchodníky, milované zákazníky

Víte, že:

  • přes 9000 eshopů je zapojeno do projektu Ověřeno zákazníky
  • Heureka eviduje přes 6 miliónů položek zboží

První krok k registraci na Heureku je stejný jako dalších srovnávačů cen, např. Zboží.cz. Je potřeba se zaregistrovat na Heurece a vytvořit si uživatelský profil:

Po úspěšném registrování profilu a po přihlášení je na konci stránky záložka Přidat/Upravit obchod. Objeví se nabídka FREE (zdarma) nebo PPC (placené prokliky) režimu eshopu. E-shop zvolí tu verzi, o kterou má zájem. Pro začátek je e-shop vždy ve FREE režimu a do režimu PPC se přepíná až v případě zájmu a po dobití kreditu. Po přidání obchodu v žádané verzi je potřeba vyplnit název e-shopu, url titulní stránky e-shopu a url tzv. XML importu.

E-shop musí projít manuální kontrolou administrátory Heureka.cz. K zamítnutí nebo schválení e-shopu dochází do 48hodin.

Po registraci a aktivaci obchodu do FREE režimu jsou produkty zobrazovány pouze ve fulltextovém vyhledávání. V případě PPC režimu jsou produkty zařazeny do katalogu Heureky (kategorie) a zároveň posunuty výše ve fulltextovém vyhledávání. Cena za proklik se řídí na základě Ceníku prokliků, který je rozdělen podle jednotlivých kategorií.

Aktualizace dat v případě PPC režimu je každé 2 hodiny, v případě FREE režimu každé 4 hodiny.

Údaje, které je dobré mít vyplněné, jsou shodné s těmi, které se vyplňují i na ostatních srovnávačích (název produktu, EAN kód, jméno výrobce, produktové číslo, zařazení do kategorie, popis produktu, cena, termín dodání, cena dopravy…)

Správným vyplněním těchto údajů e-shop zvyšuje šanci na správné spárování výrobků a umístění do kategorií. EAN kód musí být oficiální od výrobce. Pokud není vyplněn EAN kód, či se název produktu 100% neshoduje s názvem produktu na Heureka.cz, dochází k manuálnímu zatřízení produktů do katalogu Heureky.

Ověřeno zákazníky

Výhodou na Heurece je možnost zdarma se zapojit do projektu Ověřeno zákazníky. Díky Ověřeno zákazníky získávají e-shopy cennou zpětnou vazbu od svých zákazníků.  K tomuto kroku e-shop musí do obchodu vložit skript s unikátním klíčem obchodu, který se získává v administraci na Heurece. Po objednání je do systému Heureka.cz zaslána informace o zákazníkovi a po 10 dnech od objednání mu je zaslán tzv. Dotazník spokojenosti. Na základě víceméně kladných hodnocení od zákazníků může e-shop získat Certifikát Ověřeno zákazníky. Po získání certifikátu Ověřeno zákazníky se e-shopu otevřou rozšířené služby Heureky jako je dostupnostní XML soubor (předá uživatelům přesnou informaci o doručení zboží, či o počtu zboží na jednotlivých pobočkách), SortimentReport, bidding.

E-shop může být penalizován za:

  • Uvádění chybných údajů v XML (dostupnost, cena, atd.)
  • Produkt v XML souboru nelze zakoupit
  • Vkládání recenzí na vlastní, či konkurenční e-shop

Heureka košík

Další možností, jak navýšit počet objednávek e-shopu, je zapojení do Heureka Košíku. Do tohoto obchodního modelu se mohou zapojit pouze e-shopy, které mají certifikát Ověřeno zákazníky a jsou aktivní v PPC režimu. E-shopy v Heureka Košíku jsou automaticky zapojeny také do programu Garance nákupu, v rámci kterého Heureka garantuje zákazníkovi vrácení peněz v případě, že obchod nedostojí svým zákonným povinnostem.  V případě nákupu uskutečněném na Heurece prostřednictvím Heureka Košíku, je e-shopu účtována provize pouze za dokončené objednávky, která je stanovena na jednotlivé kategorie podobně jako u PPC režimu.

Možnosti zapojení do Košíku jsou dvě:

  • API napojení

Implementace služby do stávajícího systému e-shopu. Informace o objednávkách jsou automaticky přenášeny a vyřizovány ze systému e-shopu. Toto napojení doporučujeme!

  • Napojení bez API

Všechny objednávky jsou řešeny manuálně prostřednictvím administrace Heureky. Napojení bez API je vhodné pouze pro malé obchody. Bez API doporučujeme obchodům, které si chtějí Heureka Košík vyzkoušet.