Rozhovor s Michalem Křížem, prezidentem Asociace BIZ

Rozhovor s Michalem Křížem, prezidentem Asociace BIZ

Asociace.BIZ je sdružením dodavatelů internetových řešení v České republice,
soustřeďujících se na obchodní přínos svých produktů a služeb pro klienty.

O Asociaci BIZ, jejích aktivitách a plánech jsem si během jedné z konferencí 
„La Degustation Online“ v příjemném prostředí Klubu Solidní Jistota
povídal s jejím prezidentem – Michalem Křížem.

  • Nejprve představím prezidenta asociace – Michala Kříže. Jak jste se dostal k této zvučné pozici?

Jako slepý k houslím 🙂 Když na konci roku 2005 odstoupil můj kamarád a majitel konkurenční firmy Michal Svatý z funkce prezidenta Asociace.BIZ, měl určit svého nástupce a nedal jinak, než že to mám být já. Členové byli stejného názoru a tak jsem od roku 2006 prezidentem Asociace.BIZ.

  • A nyní k asociaci vlastní. Kdy a hlavně proč vznikla?

Asociace vznikla v roce 2002 ( to je tedy prehistorie 🙂 jako zájmové profesní sdružení internetových agentur a firem. Chtěli jsme se především odlišit od těch „one man show“ firem, které zakládali studenti a navenek se tvářili, že umí to stejné a ve stejné kvalitě jako firmy, působící na trhu pět nebo šest let. Také jsme se chtěli jako konkurenti lépe poznat, měli jsme touhu edukovat trh, vytvářet si podmínky pro růst našeho odvětví a spolupracovat na společných projektech.

  • Členství v asociaci je prestižní záležitost, co svým členům nabízíte?

Říkáte, že je to prestižní záležitost, takže určitě jeden z benefitů je prestiž řádně přijatého a hlasováním schváleného člena. Členská firma musí splňovat určité podmínky co se týče typu a velikosti projektů, obratu atd… Nevezmeme každého, takže pokud nový člen tímto sítem projde, dá se říci, že je to kvalitní firma, která naplňuje určité standardy. Když se opakovaně ptám členů, co jim členství v A.BIZ přináší, odpovědi jsou různé. Dost často je to jen o té „nálepce“, která se použije při výběrovém řízení, ale nejvíce členů oceňuje to, že jsme se díky A.BIZ seznámili, že se vídáme a jsme schopní spolupracovat. Pak samozřejmě děláme vlastní projekty, třeba seriál minikonferencí „La Degustation Online“ (LDO) nebo naší vlajkovou loď – prestižní soutěž nejefektivnějších internetových řešení Internet Effectiveness Awards (IEA). K tomu poskytujeme členům různé hromadné služby, jako jsou monitoringy (tisk a výběrová řízení), posíláme newslettery atd…

  • Asociace cílí i na širší odbornou veřejnost – co přinášíte za benefity zde?

Směrem k širší odborné veřejnosti jsou to hlavně náš celoroční speciál La degustation online a pak IEA. La degustation online je seriál speciálních konferencí nového formátu. Akce jsou večer, jsou hodně neformální a jsou spojené s degustací zajímavých pokrmů a případně i nápojů. Kdo chce, může to klidně brát jako večírek, na kterém se ještě něco dozví 🙂 Internet Effectiveness Awards je velká business soutěž o nejefektivnější online řešení, pořádáme ji každý rok. Nehodnotí se zde subjektivní kritéria jako design nebo kreativa, ale pouze ekonomické parametry a úspěšnost. Tuto akci bereme rovněž jako prestižní společenskou událost a příležitost A.BIZ zviditelnit a posouvat výše.

  • Nyní konkrétněji, můžete uvést nejzajímavější akce či projekty, které právě běží?

LDO je až na výjimky každý měsíc, IEA máme čerstvě za sebou, aktuálně pracujeme na novém webu A.BIZ, kde se budou moci členové prezentovat novým a svobodným způsobem. Rádi bychom dále rozšiřovali členskou základnu a aktivně oslovovali nové členy.

  • A na závěr – co zajímavého připravujete a na co se můžeme těšit?

No určitě chystáme na léto nějakou „nepracovní“ akci pro členy, jezdívali jsme na vodu, máme za sebou fotbalový turnaj, tak něco v tomto duchu. Majitelé/šéfové členských firem mají různé koníčky, je těžké se všem zavděčit. To bude akce neveřejná, což je možná dobře 🙂 Bývá tam veselo…
O webu jsem již mluvil a všechny zvu na naše pravidelné minikonference LDO.

Děkuji za rozhovor.