Skóre kvality aneb PPC levněji

Skóre kvality aneb PPC levněji

1882

Skóre kvality ovlivňuje nejen výkon PPC reklamy, ale i její cenu. Pokud je vaším cílem lepší pozice reklamy při nižší ceně za proklik, pak by vás mělo skóre kvality u PPC reklamy rozhodně zajímat.

Definice skóre kvality podle Google: „Skóre kvality představuje odhad relevance reklam, klíčových slov a vstupní stránky pro uživatele, kterému se zobrazila reklama. Vysoké skóre kvality znamená, že náš systém považuje vaši reklamu, klíčové slovo a vstupní stránku za relevantní a užitečné pro uživatele, kterému se dotyčná reklama zobrazila. Skóre kvality je možné zjistit pro každé klíčové slovo“.

Skóre kvality dokáže snížit náklady někdy až o 50%

Skóre kvality se určuje na přesné shodě pro klíčová slova, která vstupují do aukcí. Vypočítaná hodnota se může pohybovat v rozsahu hodnot od 1 do 10, přičemž hodnota slova u průměrného klienta se pohybuje okolo pěti. Skóre kvality s hodnotou 10 přinese úspory nákladů na CPC 50 %. To znamená, že při dobré volbě klíčových slov, správných textech inzerátů a vhodném cílení můžete snížit náklady na polovinu.

Přehoupněte se nad průměr a ušetříte

Jsou to jednoduché kupecké počty – úspory přináší už skóre kvality vyšší než 5. Pokud se ale dostanete na špičku a dosáhnete skóre kvality 10, zaplatíte až o 80 % méně, než za konverzi zaplatí průměrný inzerent. To je jistě dobrý důvod, proč se pustit do optimalizace pro hodnocení kvality PPC, a přestat tak rozhazovat peníze za zbytečně vysoké náklady za proklik. A to navíc při použití slov, která často nejsou tolik relevantní nebo jsou příliš obecná. Skóre kvality aneb PPC levněji1   Konkrétní statistiky k této problematice, kterou zjišťoval průzkum společnosti Courtesy WordStream, Inc., najdete níže. Skóre kvality aneb PPC levněji2

Jak tedy zlepšit skóre kvality PPC reklam? Jde to jednoduše a zadarmo!

Jedním z možných pomocníků může být použití AdWords Performance Grader. Pomocí tohoto bezplatného nástroje lze vytvořit audit PPC účtu na 8 klíčových výkonnostních ukazatelů. Ve výstupech je zobrazeno průměrné skóre kvality a další data za posledních 90 dní. Zpráva o skóre kvality může vypadat například takto: Skóre kvality aneb PPC levněji3

Skóre kvality lze zvýšit například využitím funkce Rozšíření o odkazy na podstránky, vytvořením lepšího reklamního textu nebo vytvořením reklam v duchu brand managementu. Rozhodně si musíte při provozu PPC reklam uvědomit, že vaše cílové stránky, použitá klíčová slova a texty reklamního inzerátu misí být k sobě vzájemně relevantní. A to nejen proto, abyste měli nízké náklady, ale především a logicky také proto, že chcete svou reklamou oslovit opravdu kvalifikovanou a jasně danou cílovou skupinu. Nebudete tedy inzerovat přes slovo „fotoaparát“ s reklamním textem o objektivech a cílovou stránkou, kde jsou zobrazeny stativy. Tento příklad je přehnaný, ale divili byste se, kolik inzerentů nedodržuje relevantnost. Jejich PPC kampaně zpravidla dosahují dostatečného počtu prokliků, ale konverze (nákupy) už z takových reklam nebývají tak dobré. Pak dochází k tomu, že se jen utrácí peníze bez zpětného efektu.

Pokud potřebujete poradit s řešením skóre kvality PPC, nebo hledáte odbornou firmu pro správu PPC reklamy, pak oslovte společnost Comerto nebo jinou internetovou agenturu působící v dané oblasti.

Zdroj + ilustrace: http://blog.hubspot.com/how-to-save-ppc-quality-score-ht