Více návštěvníků na vašem e-shopu = více příležitostí k podnikání

Více návštěvníků na vašem e-shopu = více příležitostí k podnikání

Čím více lidí o vás ví, tím lépe. S hladem totiž roste chuť. Připomenete-li se stávajícím zákazníkům, nebo oslovíte nové, obhájíte si tím své odbytiště.

Aby se uživatelé na vašem webu cítili příjemně, budete jim muset nabídnout kvalitní obsah. Tato dvě slova se už nějakou dobu skloňují ve všech pádech, v praxi se s jejich významem však setkáte málokdy.  Rozumějte, webové stránky s kvalitním obsahem jsou stále vzácností.

Aby obsah všeho e-shopu za něco stál, musíte si položit dvě základní otázky

  • Jaký je cíl vašeho e-shopu? (prodej, prezentace)
  • Pro jakou skupinu lidí bude určen (určitá cílová skupina, lidé se společnými zájmy)

Definování cílů a cílových skupin vám totiž pomůže identifikovat, jaký obsah bude pro váš e-shop vhodný. Což konkrétně znamená: jakým jazykem budete k uživatelům promlouvat, co jim na stránkách nabídnete, jak bude váš e-shop členěný atd. Odpovědi na tyto otázky vám pomůže najít analýza klíčových slov.

Klíčová slova jsou výrazy, pod kterými lidé na internetu hledají věci, které je zajímají. Nastíní vám, jak uživatelé na internetu přemýšlí. Pokud pochopíte myšlenkové toky svých zákazníků a do textu vsadíte slova, kterými pojmenovávají své potřeby, zákonitě vás při online nakupovacím honu najdou. Abyste se dostali do jejich zorného úhlu, je třeba klíčová slova umístit do:

  • Adresy URL
  • Titulky stránky
  • Značky meta description
  • Nadpisů (zejména H1)
  • Obsahu stránek
  • Popisků

Až zadají do vyhledávače výraz, pod kterým jsou určité věci zvyklí vyhledávat, máte velkou šanci, že se jim nabídnou zrovna vaše webové stránky. Pokud  v krátkých popiscích zaujmete, můžete počítat s větší mírou prokliku.

Kvalitní obsah totiž uživatele vábí. Využijte originality, neotřelosti a sdílejte s uživateli to, co jiní nedělají.

Více návštěvníků na vašem e-shopu více příležitostí k podnikání 2

Na které kanály se zaměřit a dosáhnout tak vyšší návštěvnosti?

  •         Zbožové vyhledávače

Usnadňují práci lidem, kteří rádi nakupují na internetu. Určitě je znáte: Heureka, Zboží.cz nebo Google nákupy. Vyhledávače zboží lidem umožňují na jednom místě projít a porovnat nabídku různých obchodů. Lehce také zjistí, které z nich mají zboží hned skladem, nebo jak s nimi byli spokojeni ostatní.

Těší se velké oblibě. V České republice mají lidé nejraději Zboží.cz a Heuréku. Podle Netmonitoru Heuréku za měsíc navštíví v průměru 4 991 525 návštěvníků a Zboží.cz 3 284 122.

Čekají tam milióny zákazníků. Proč takové šance nevyužít? Vytvořte pro své zboží výstup v XML kódu a zdarma se na „zbožovačích“ zaregistrujte.

  •         Tematické magazíny

Přispívejte do tematických magazínů relevantními články. Přivedou vám kvalitní návštěvníky a vytvoří zpětné odkazy na vaše firemní stránky. Dají vám prostor prodat váš sortiment a ukázat zákazníkům, že patříte mezi špičku ve vašem oboru. S přípravou těchto článků vám pomůžou copywriteři, specialisté na tvorbu marketingových textů.

Proč tak dobře fungují?

Klíčem k úspěchu je u reklamních článků kvalitní, čtivý a dobře strukturovaný text. Pracuje se v nich s longtailovými výrazy, díky kterým získáváte nadprůměrně kvalitní návštěvy z fulltextového vyhledávání. Uživatel, který na takový článek přijde, je odkazem přesměrován na relevantní stránku vašeho webu. Ta dané téma dále rozvíjí, nebo vysvětluje. Sekundárním efektem je posílení firemních stránek ve vyhledávačích. Články se totiž stávají zdrojem kvalitních zpětných odkazů, které jsou důležité pro optimalizaci webu pro vyhledávače.

  •         Sociální sítě a blogy

Hýbou našimi soukromými životy. O sociálních sítích se mluví všude. Většinou ale zůstávají záležitostí osobní sféry. Firmy jejich potenciál objevují pomalu. Přitom jim nabízí nový kanál k oslovení zákazníků, ke kterým se jinak jen těžko dostanou. Díky blogu a sociálním sítím totiž můžete budovat image značky a posilovat vztah se zákazníky. Podělte se s nimi hned za tepla se svými úspěchy, sdílejte s nimi zajímavé odkazy a videa, nabídněte jim aktuality týkající se vašeho oboru. Uvidíte, že váš přístup ocení. Zajímavých informací totiž není nikdy dost.

  •         E-mail marketing

Jen si to představte: koupíte si pračku, odešlete objednávku, a když si zkontrolujete došlou poštu, naleznete v příloze e-mailu návod k použití. Milé, že?

Oslovit své návštěvníky a připomenout jim váš e-shop můžete právě pomocí e-mailu. Jedná se efektivní komunikační kanál pro budování užšího vztahu se zákazníkem. E-mailing musíte důkladně naplánovat. Vytvořte si segmenty z kontaktů, které máte k dispozici a zasílejte jim pouze e-maily, o které budou mít zájem. Zákazníky můžete kontaktovat z různých důvodů. Ať už jim popřejete k narozeninám, informujete je o zajímavé akci, která by je na základě předchozích nákupů mohla zajímat, nebo je budete informovat o vyskladnění objednaného zboží, určitě se zvýší šance, že váš e-shop navštíví znovu. Segmentujte. Testujte. A nepolevujte.

Je toho samozřejmě mnohem víc. Návštěvnost lze získat i z fulltextového vyhledávání (Google a Seznam), proklikových reklam a dalších forem reklamy.

Ke zvýšení návštěvnosti na vašem e-shopu využijte všech dostupných metod. Popřejte svým zákazníkům dobré ráno přes e-mail, k obědu jim nabídněte speciální článek z vašeho oboru, odpoledne je pobavte zajímavým odkazem na firemním facebooku a věřte, že až si večer půjdou koupit zboží, které nabízíte, určitě si na vás vzpomenou. A když ne, přes Zboží.cz jim to rychle připomenete.

Kateřina se v Optimatu věnuje své celoživotní vášni: jazyku. Tvoří dohledatelný obsah pro weby a upravuje texty po ostatních. Vyzbrojena armádou slov sází na web PR články, tiskové zprávy. Dává dohromady nejen newslettery, ale i popisky kategorií a produktů. Při tom všem se snaží těžit originální nápady z dolu ve své hlavě a všechny texty jimi rovnoměrně prokládat. Na své profesi si váží volnosti, se kterou může datlovat písmenka do Wordu, všemožně je ohýbat a šmodrchat. V copywritingu se snoubily všechny její zájmy do jedné činnosti. Čtení, psaní, spousta dobré kávy a žádné počítání. Ideální kombinace pro věčnou studentku humanitních věd.