Vložte si do košíku skvělé texty. Váš eshop získá přidanou hodnotu!

Vložte si do košíku skvělé texty. Váš eshop získá přidanou hodnotu!

Money, money, money… I ve vašem e-shopu bude always sunny, pokud budete spravovat popisky svých produktů jako v ALZE a dalších úspěšných obchodech. Vtip je v tom, dát zákazníkům NĚCO navíc a prezentovat své produkty JINAK. A jak? To vám právě teď prozradíme.

E-shop zastupuje roli obchodníka. Probuďte ho k životu!

Takže jdeme hned na věc. Na konferenci Content First položil Ondřej Doležel, vedoucí produktové redakce ALZA.cz, jednoduchou otázku: „Má smysl tvořit originální popisy zboží?“ Rozhodně ANO! Taková byla odpověď, protože e-shop je logicky jejich hlavním prodejním nástrojem a zastupuje roli obchodníka. A právě texty jsou jejich největší přidanou hodnotou a zajišťují, aby se k nim zákazník dlouhodobě vracel (což vám zbožový srovnávač rozhodně nezaručí).
Ondřej Doležel navíc ukázal výsledky, které potvrzují, že to nejsou jen prázdná slova. V ALZE si totiž udělali A/B testováníprůměrného výrobku nezajímavé značky a zjistili, že zboží s propracovaným popiskem mělo konverzní poměr o 30 % vyšší. A náklady spojené s realizací tohoto popisku se jim vrátily již po 3 hodinách prodeje!

Rozdíl produktu s obyčejným a propracovaným popiskem je patrný na první pohled.
Ten vymakaný přinesl Alze.cz o 30 % vyšší konverze.
Zdroj obrázku: Prezentace Ondřej Doležel – vedoucí produktové redakce Alza.cz, konference Content First

Kde hledat inspiraci?

Propracovaný popisek ovšem není jen tak. Rozhodně nestačí zkopírovat texty z marketingových materiálů od svých dodavatelů. Ale divili byste se, kolik e-shopistů to právě takhle dělá. Jenže vy nejste jediným odběratelem dané firmy, takže pokud budete texty kopírovat, budou vás mít desítky (ne-li stovky a tisíce) stejný obsah e-shopu. A to je právě ta chyba! Vlastně hned dvě chyby:

  1. Za prvé nedáte svým zákazníkům nic navíc. Jenže co když například nevědí, jak daný výrobek používat?
    Chcete tím ohrozit svoje zisky?
    Není lepší dát svým zákazníkům návod, jehož sepsání vás skoro nic nestojí, a zákazníka tím získat na svou stranu?
  2. Druhá chyba při kopírování textů souvisí se SEO – neboli optimalizací vašeho webu, aby byl ve vyhledavačích vidět (na Googlu, Seznamu atd.).
    Pokud totiž text zkopírujete, tak vyhledavač pozná, čí text byl původní a právě ten v pozicích upřednostní.

Zkontrolujte si, jestli nemáte duplicitní texty. Stačí zadat adresu dané stránky na http://copyscape.com/

Takže žádné kopírování! Raději to dělejte jako v ALZE, kde se inspirují přímo u svých zákazníků.Z jejich zpětné vazby (při hodnocení na stránkách, u dotazů v poradně atd.) se totiž dozvíte spoustu důležitých informací. Vlastně jsou to natolik cenné informace, že je v žádných marketingových materiálech, tiskovinách nebo produktových katalozích nenajdete:

  • na co se VAŠI zákazníci nejčastěji ptají => co je nejvíc zajímá a co nesmí v popisku chybět
  • čemu nerozumí => co potřebují lépe vysvětlit
  • jaké přednosti u výrobku oceňují => na co v popisku nejvíce upozornit
  • s čím produkt srovnávají => jaké alternativy jim nabídnout
  • kde vidí chyby => doporučení, pro koho je a pro koho není výrobek vhodný

Vezměte si z toho ponaučení a pro ty zákazníky, kteří nehledí pouze a jedině na cenu (ty vás najdou přes zbožové srovnávače), připravte NĚCO, co je zaujme, pobaví, potěší, nadchne, čemu dají přednost a kvůli čemu se k vám budou vracet.

Na následujících řádcích se dočtete jak na to.

Pracujete ve vašem e-shopu s poradnou? Pak máte skvělý zdroj pro popisky produktů! A pokud ukážete, že za vaším e-shopem stojí skuteční lidé (tak jako třeba v outletu Roltechnik, zákazníci budou o to sdílnější!Zdroj obrázku: http://outlet.roltechnik.cz/specialni-akrylatova-vana-maxioval-s-colourterapii

Jaké je gró úspěšných produktových popisků

Dost bylo slov! Nyní přejdeme k činům. Tedy vy přejdete… až vstřebáte následující rady a tipy. Všímali jsme si totiž, jak to dělají v ALZE nebo na dalších ryze českých internetových obchodech – eshop.eta.cz nebo outlet.roltechnik.cz a sepsali jsme pro vás 3 základní specifika, co dělá jejich popisky tak poutavými a úspěšnými.

1. Fotky a videa

Ve správném e-shopu nesmí chybět fotky. Ty ideálně zobrazují hlavní benefit produktu (rozměry, barvy atd.), vypráví příběh (knihu si mohu číst ve vlaku cestou do práce) a zdůrazňují jedinečnost produktu (žádný jiný „to“ nedokáže). Rozhodně se tedy vyhněte fotkám z internetových galerií! A připojte na e-shop také video. To se hodí zvláště pro prezentaci různých technických lahůdek a jejich funkčnosti. Když si takové video natočíte vlastními silami (nebo s pomocí odborníků), pak pro vás bude mnohem větší přidanou hodnotou, než video z podkladů od dodavatele.
Veškerý obrazový materiál zvyšuje pozornost a je dokázáno, že skvělé produktové fotky prodají více. Vaše vlastní, reálné a originální produktové fotografie mohou zvýšit konverzi až o 34 %!

Nejvěrněji zachytí váš produkt video. Vysvětlete v něm všechny přednosti vašeho výrobku. Zákazníkům tak dáte na výběr, aby si buď o produktu přečetli, nebo si raději prohlédli video.

Zdroj videa: http://eshop.eta.cz/zehlicka-digi-viento-eta-728490000

2. Výhody, které zákazníka potěší a konkurenci naštvou

Teď přejdeme k samotnému popisku zboží. Ten by měl být především originální a tedy „jiný“, než má vaše konkurence. Jedině tak dáte svým zákazníkům najevo, v čem se vaše nabídka odlišuje, v čem je lepší a proč mají dát přednost nákupu u vás. Musíte mít přitom jasno, KDO JE VÁŠ ZÁKAZNÍK, jaké potřeby řeší, co ho baví a jakému tónu komunikace dává přednost. Ve vašich textech se nalaďte na stejnou vlnu. Ale nezapomeňte lidi pobavit. Vážný je možná život, ale ne nákup na vašem e-shopu!

V ALZE vytvoří každé 2 minuty nový originální popis. Velkou část zboží si navíc sami fotí. Chcete na tom být stejně?

3. Technické specifikace a parametry – hlavně přehledně

Návod na prezentaci technických detailů lze shrnout do jednoho slova – infografika! Už část o fotkách nám totiž napovídá, že lidé vnímají mnohem snáz pomocí vizuálních prvků. Obrazové vjemy dokáže mozek zpracovat dokonce až 60 000 krát rychleji než text. Grafické ikony pro různou technologii (3D, LED, DVD, atd.) jsou proto pro zákazníky srozumitelnější, než holý text v odrážkách. Takto můžete prezentovat hromadu jedinečných, zajímavých a užitečných informací, stejně jako například certifikátů, energetických štítků apod. Všechna tato specifika ovšem i tak pečlivě vysvětlete. Vaši zákazníci to ocení! Tak hurá do toho!

Suma sumárum, čili shrnutí na závěr

  • Tvořit originální popisky produktů se vyplatí. Potvrdil to i přední český prodejce ALZA.cz. Jejich výsledkem byly o 30 % vyšší konverze a náklady se jim vrátily již po 3 hodinách prodeje.
  • Jaké informace o produktu uvádět vám poradí přímo vaši zákazníci. Inspirujte se z jejich dotazů v poradně, přes kontaktní formuláře, nebo při hodnocení na zbožových srovnávačích.
  • V samotném popisku by neměly chybět originální produktové fotografie, videa, jedinečný text a graficky znázorněné parametry výrobku.