Vyšší návštěvnost, lepší konverzní poměr pro váš e-shop = dobře zvládnuté SEO

Vyšší návštěvnost, lepší konverzní poměr pro váš e-shop = dobře zvládnuté SEO

Článek by měl začít obecným popisem tématu. Nebo příběhem ze života. Příkladem.

Potřebujete si koupit běžecké boty. Celý den sedíte u počítače a na konci dne si chcete vyčistit hlavu a udělat něco pro tělo. Rozhodnete se pro běh. Do vyhledávače proto zadáte „běžecké boty“. Hned na vás vybafne výčet stránek, které dané klíčové slovo obsahují. Vy ty stránky proklikáte, podíváte se, co vám kde nabízí.

Co to pro vás jako provozovatele e-shopu znamená? Nutnost obsadit přední pozice ve vyhledávačích. Aby váš e-shop byl na první stránce vždy, když lidé hledají právě to, co nabízíte. A k tomu vám dopomáhej SEO.

K čemu ta optimalizace vlastně je?

Aby vás všichni zákazníci, kteří hledají to, co prodáváte, našli. Nebo ještě lépe, aby se jim vaše firma ve vyhledávači sama nabídla. A oni se po přečtení krátkého popisku chtěli dozvědět víc.

Tady se dostáváme k jádru pudla. Pokud se pohybujete v silnějším konkurenčním prostředí a chcete bojovat o první příčky, budete muset věnovat optimalizaci hodně péče.

U návštěvnosti dbejte na kvalitu, kvantita vás nespasí

Potřebujete obsadit přední příčky, protože vám zaručí vyšší návštěvnost. Ale to nestačí.  Cílem je získat takové návštěvníky, kteří mají opravdový zájem o vaše produkty. Pouze tak vzroste i šance vyššího konverzního poměru. U konverze platí, že kvalita návštěvnosti vašeho e-shopu vítězí nad kvantitou.

Čemu musíte věnovat zvýšenou pozornost

Vyhledávače zobrazují uživatelům určité prvky webových stránek, na které je nutné se zaměřit. Které to jsou?

  • Titulek (title): název stránky spojený s brandem
  • Úryvek textu: vyhledávač zobrazí nejrelevantnější část stránky ve vztahu k zadávanému dotazu
  • URL adresa: směřuje vždy na stránku, kde se nachází odpověď na uživatelův dotaz

Právě tyto prvky by měly obsahovat klíčová slova. Jedná se o výrazy, které uživatelé zadávají do vyhledávačů, když se po něčem pídí.

Náhled vašeho e-shopu je to první, co potenciální zákazník ve vyhledávači uvidí, dejte si proto na všech prvcích patřičně záležet. Na to, abyste je zaujali, máte jen pár vteřin.

Analýza klíčových slov vám v mnohém napoví

K čemu vám bude, že se budete zobrazovat v předních pozicích na slova, pod kterými nikdo nehledá? Projděte si pečlivě klíčová slova pro váš segment a nejprve zjistěte, jak hledají vaši zákazníci. Jejich potřeby a uvažování následně zapracujte do svého e-shopu. Jen tak si pojistíte dobře optimalizované stránky.

Nenechte se ale unést. Klíčová slova by samozřejmě měla zaznít v titulku, úryvku textu i URL adrese a citlivě i v textu na jednotlivých podstránkách. Vždy ale mějte na paměti, že obsah je tvořen pro lidi, nikoliv pro roboty. Ze 100% optimalizovaného obsahu, který je sice na první příčce vyhledávání, ale nedá se číst, vám příliš pšenky nepokvete. Všeho s mírou.

Vyšší návštěvnost, lepší konverzní poměr pro váš e-shop znamená dobře zvládnuté SEO 2

Linkbuilding – budování  zpětných odkazů

Pracujte na síti kvalitních zpětných odkazů. Určitě se vám vyplatí. Se správným linkbuildingem se totiž zlepší i vaše pozice ve vyhledávačích. Díky externím odkazům z jiných stránek se váš e-shop stane pro roboty důvěryhodnějším. Tím pádem se dostanete do popředí. Ale pozor. Linkbuilding, stejně jako klíčová slova, nejsou o kvantitě, ale o kvalitě. Zpětné odkazy by proto měly být atraktivní především pro uživatele. Pomůžou vám tak jen odkazy umístěné na viditelném místě a na tematicky podobných stránkách. Nemělo by z nich být na první pohled patrné, že se jedná o zaplacené reklamní odkazy krčící se ve shluku jiných odkazů. Zvýšenou péči věnujte i výběru stránek, na které odkazy na váš web budete umísťovat. Tyto weby by měly patřit mezi autority ve vašem oboru. Uživatelé, kteří se k vám touto cestou dostanou, ve vás budou mít větší důvěru.

Jak vybrat firmu na SEO

S odborníky na SEO problematiku se v posledních letech roztrhl pytel. Leckdy je proto těžké rozlišit opravdového odborníka od samouka bez jakýchkoliv zkušeností. Dvojnásob tu proto platí heslo: důvěřuj, ale prověřuj. Při výběru firmy, která bude mít za úkol optimalizovat vaše stránky pro přední pozice ve vyhledávačích byste měli přihlédnout zejména k:

  • Referencím

Důkladně si všechny projděte. Nebojte se firmy v referencích kontaktovat a zjistit, jaké výsledky spolupráce s ověřovanou firmou jejich společnosti přinesly. Podívejte se, jak si dané firmy ve vyhledávačích stojí a zaměřte se zejména na ty, které se pohybují ve více konkurenčním prostředí.

  •  Délce praxe

Pátrejte po dlouhodobější spolupráci, kterou daná firma má se svými klienty. Zeptejte se, jak se změnila návštěvnost za dobu jejich spolupráce.

  •  Ceně

Pokud se daná firma ohání tím, že je nejlevnější, nebo jen levnější než ostatní firmy z oboru, měli byste nastražit sluch. Budete-li se rozhodovat jen podle ceny, s velkou pravděpodobností získáte služby s nízkou kvalitou. Každá sranda něco stojí. U SEO to platí dvojnásob.

  •  Osobnímu dojmu

Jen těžko se vám bude pracovat s někým, kdo vám nesedí. Komu nedůvěřujete. Proto vždy doporučujeme osobní kontakt. Lépe tak poznáte, zda „to“ danému člověku můžete věřit, nebo zda se jedná o strojeného neználka s působivým projevem. Dialog vám pomůže. Uvidíte, s kým máte tu čest.

Díky správné SEO strategii si vás zamilují nejen vyhledávací roboti, ale i vaši zákazníci.