Způsoby vytvoření e-shopu

Způsoby vytvoření e-shopu

V dnešní době ten, kdo není na internetu, jako by neexistoval. O tom svědčí i rostoucí počet elektronických obchodů, který v roce 2012 přesáhl hodnotu 21 000. Pokud uvažujete o vybudování vlastního e-shopu, ale nedokážete se rozhodnout pro formu jeho vytvoření, bude vám tento článek, jak doufáme, nápomocen.

Být či nebýt online?

Před tím, než se rozhodnete pro jakoukoliv variantu vytvoření e-shopu, zeptejte se sami sebe, zda je pro vás internetový prodej vhodný. Není váš sortiment charakteristický tím, že se nejlépe prodává osobně? Některé skupiny zboží je nutné vidět naživo, vyzkoušet si je, případně se zeptat specializované osoby na potřebné informace k produktu.

Další otázku, kterou byste si měli položit, a která souvisí bezprostředně s výběrem vhodné formy vytvoření e-shopu, je, kolik času a financí hodláte investovat do internetového podnikání. Jste zaměstnaný člověk a e-shopem si chcete pouze přivydělat nějaké peníze? Nebo hodláte všechen svůj čas věnovat pouze internetovému podnikání, které je pro vás hlavním zdrojem peněz?

E-shop zdarma, co víc si přát

Drobné podnikatele a internetové nadšence jistě potěší možnost nechat si vytvořit e-shop zdarma. V dnešní době naleznete spousty poskytovatelů open-source e-shopů, které můžete využít i pro komerční použití. Vytvoření takového e-shopu je velmi rychlé a máte i možnost do jisté míry zasahovat do designu a funkčních prvků. Open source e-shopy však skýtají také mnoho nevýhod.

+ náklady na vytvoření e-shopu zahrnují pouze náklady na doménu a hosting

+ spustit e-shop lze téměř okamžitě

+ vybírat můžete z mnoha grafických šablon

 

– absence technické podpory

– vysoké požadavky na vaše počítačové znalosti a dovednosti

– omezená funkčnost e-shopu (omezený počet produktů a kategorií)

– po krátké době vám jednoduše nebude “stačit”

E-shop přímo z krabice

V praxi často využívanou formou vytvoření e-shopu jsou tzv. krabicová řešení, která si můžete zakoupit, případně pronajímat. Krabicová řešení jsou osvědčená stovkami zákazníků a většinou vám poskytnou vše potřebné. Výhodou je také možnost volit u dodavatelů krabicových řešení různé varianty v závislosti na velikosti a potřebách e-shopu.

 

+ e-shop je vytvořen v řádu pár minut či hodin

+ možnost pronájmu e-shopu na vyzkoušení

+ standardizované řešení vyhovující většině zákazníků

+ levnější než e-shop na míru

 

– zpravidla nelze provádět úpravy na míru

– standardizací se eliminuje jakákoliv originalita a inovativní přístup

– omezený počet grafických šablon

– omezení obsahové stránky e-shopu, bez možnosti nabídnout zákazníkům “něco více”

– dodatečné náklady na servis

E-shop na míru

Pokud to myslíte s online podnikáním opravdu vážně a máte v hlavě představu budoucího rozvoje, je pro vás nejlepší variantou nechat si e-shop vytvořit profesionálním webdesignerským studiem, které vám zhotoví e-shop na míru vašim potřebám. E-shop na míru je na rozdíl od výše zmíněných forem vhodný pro ty z vás, kteří chtějí svůj e-shop pojmout nestandardně a inovativně a odlišit se tak od konkurence.

+ e-shop vytvořený na míru vašim potřebám

+ v případě potřeby změn na e-shopu stačí kontaktovat tvůrce e-shopu

+ možnost odlišit se od konkurence designem nebo nadstandardní obsahovou stránkou

+ při výběru správného dodavatele máte záruku kvalitní práce

+ rychlé řešení chyb nebo nutných změn na e-shopu

 

– vyšší cena než u standardizovaných řešení

– vytvoření e-shopu je časově náročnější

Podobné články