Zvyšte své šance na Facebooku

Zvyšte své šance na Facebooku

2416

Je vaše firma na Facebooku? Výborně. Tvoříte podnětné kampaně, máte redakční plán a pravidelně publikujete zajímavé příspěvky? Super! První kroky jsou úspěšně za vámi. Sledujete ale metriky? Pokud ano, patří vám další pochvala. Pro ty ostatní je zde tento článek.

Metri– co?

To se mi líbí. Sdílet. Komentář. Všichni je známe! A to nejen z našich soukromých profilů, kde nám palec nahoru od přítele zvedne náladu. Známe je i z profilů našich firem, kde každé označení To se mi líbí znamená nejen emocionální, ale hlavně finanční hodnotu.

Kromě označení To se mi líbí, komentářů a sdílení je tu ale další kvantum metrik, o kterých byste měli alespoň vědět. Chcete zjistit, jakému množství uživatelů se zobrazil váš příspěvek? Dozvíte se to u metriky Dosah. Kolik nových uživatelů objevilo váš e-shop díky Facebooku? To vám prozradí metrika Procento nových návštěv. A nejdůležitější na konec: kolik lidí přeměřoval Facebook na váš e-shop, aby tam pak nakoupili? To vám poví čarovná metrika s názvem Konverzní poměr.

Proč sledovat metriky?

Každý dobrý sportovec si během aktivity měří čas a výkon. Proč? Samozřejmě, aby po nějaké době viděl ve svém výkonu zlepšení nebo naopak zhoršení. Na stejném principu funguje i marketing na sociálních sítích. Aby jste dokázali vaše výsledky neustále zlepšovat, nestačí jen vymyslet kampaň a publikovat příspěvky. Vaše aktivita na Facebooku by pak byla jako střílení naslepo. A šance, že se s nahodilým obsahem strefíte do vkusu vašich fanoušků, je v takovém případě mizivá. Je proto potřeba nadále příspěvky sledovat a zpracovávat jejich metriky. Na základě těchto analýz pak můžete upravovat další postupy.

Jak na to?

Způsobů je vícero, no všechny se řídí společným mottem: Bez UTM parametrů ani na krok.  Po vybrání vašeho cíle a relevantních metrik, které chcete sledovat, musíte zabezpečit jejich tracking, tj. samotný systém sledování. Každý příspěvek s odkazem můžete označit pomocí výše zmíněných UTM parametrů v URL adrese. Tyto parametry (označení, že se jedná o element sociálních sítí, Facebookový příspěvek, a konkrétní jméno kampaně nebo produktu, který příspěvek propaguje) vám zabezpečí spolehlivý tracking těchto odkazů. Bez nich se vám data jednoduše ztratí. Pokud tedy uživatel klikne na odkaz označení vašimi parametry, budete vědět, že se jednalo o daný konkrétní příspěvek.

shutterstock_167204534

Neztraťte své příspěvky

Hlavním úkolem UTM parametrů je sběr statistických údajů pro vytvoření analýzy v rámci Google Analytics. O co jde? Zjednodušeně můžeme říct, že Google Analytics sleduje veškeré informace (nejen) ohledem reakcí uživatelů e-shopu. A vy si z těchto dat vyselektujete ty, které souvisí s vaší sociální sítí. V praxi to znamená, že zjistíte, kolik lidí vám Facebook nahnal na e-shop, kolik z nich odešlo z obchodu aniž by si něco koupilo, nebo naopak jaké procento z těchto návštěvníků se stalo vašimi zákazníky. Podle těchto údajů pak můžete kampaně dynamicky měnit a přizpůsobovat.

A jak těchto informací využít v praxi? Sledování metrik vám efektivně pomůže rozhodnout, jaký typ obsahu se bude líbit vašemu obecenstvu a čemu se naopak v příspěvcích zdaleka vyhnout. Byť vypadají v tabulkách a grafech neosobně a chladně, ve skutečnosti metriky sdělují ty nejintimnější informace o vašich fanoušcích. Jsou to takové “drobečky”, které vám uživatelé nevědomky nechávají. Při jejich správném zpracování vás tyto stopy dovedou do cíle, který jste si vymezili na začátku.